شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
مراسم بزرگداشت «شهید سرلشگرخلبان غفور جدی اردبیلی» و رونمایی از کتاب «جای من بخوان» روایتی از زندگی شهید، سه‌شنبه ۸ بهمن در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم بزرگداشت «شهید سرلشگرخلبان غفور جدی اردبیلی» و رونمایی از کتاب «جای من بخوان» با حضور آذر ایرانی نویسنده اثر، روز سه‌شنبه ۸ بهمن‌ ساعت ۱۵ با حضور خانواده معظم شهید والامقام و جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری و مدیران فرهنگی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

غفور جدی اردبیلی در سال ۱۳۲۴ در شهر اردبیل متولد و پس از اتمام دوره تحصیلی و قبولی در آزمون ورودی، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش راه پیدا کرد. پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در اواخر سال ۱۳۴۸ برای طی دوره تکمیلی به ایالات متحده اعزام و در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و طبق امریه ستاد فرماندهی نیروی هوایی به پایگاه هفتم شکاری شیراز منتقل شد و با شروع جنگ در حالی که سمت فرماندهی بازرسی و امنیت پرواز پایگاه را به عهده داشت، دلاورانه وارد صحنه نبرد شد و در جریان جنگ تحمیلی در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در خاک عراق مورد پدافند نیروهای عراقی واقع شد و شجاعانه پس از طی ۵۰ کیلومتر در خاک ایران، سقوط و به فیض شهادت نائل شد.

در این مراسم تیمسار خلبان عزیز نصیرزاه فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ خلبان حسین خلجی هم‌کابین شهید، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، امیرسرتیپ خلبان محمد ضرابی و رحیم جدی اردبیلی بردار شهید سخنرانی خواهند کرد.
 
شعرخوانی سرهنگ صالح افشار تویسرکانی، مداحی شهروز حبیبی، اجرای سرود نظامی توسط کروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران، پخش کلیپ از زندگی شهید، تجلیل از خانواده معظم شهید و ... از دیگر بخش‌های این مراسم است.

همچنین از کتاب «جای من بخوان» که بر اساس زندگی شهید غفور جدی اردبیلی توسط آذر ایرانی به رشته تحریر درآمده است، در این مراسم رونمایی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.

 

 




نظر شما