چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۳۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
رییس سازمان فرهنگی هنری در دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت»:
دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین و با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و نماینده‌های جنبش‌های مقاومت همچون حماس، جهاد اسلامی، امل، انصارالله، حزب‌الله و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و فعالان جبهه مقاومت اسلامی در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین و با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و نماینده‌های جنبش‌های مقاومت همچون حماس، جهاد اسلامی، امل، انصارالله، حزب‌الله و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و فعالان جبهه مقاومت اسلامی دوشنبه هفتم بهمن ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و عضو هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) موضوع دفاع از فلسطین و مبارزه با اسراییل را از اهداف مهم انقلاب می‌دانستند و این حمایت گری از آن زمان آغاز شده است، افزود: در زمان جنگ ۶ روزه اسراییل با اعراب، هیچ کدام از کشورهای اسلامی توانایی رویارویی با اسراییل را نداشتند و در دو ساعت اول جنگ، اسراییل توانست به پیشروی‌های زیادی برسد؛ اما در زمان کنونی می‌بینیم که جبهه مقاومت توانسته بازدارندگی خوبی ایجاد کند و در حال حاضر ارتش اسراییل نتوانست در برابر غزه که کمترین جمعیت و امکانات را دارد ایستادگی کند و این راه همچنان دارد و سیر صعودی‌اش را طی می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود اعلام کردند که هر کسی در هر کجای عالم با اسراییل مبارزه کند، ما از او حمایت می‌کنیم و امام(ره) نوید نابودی اسراییل را دادند و در زمانه کنونی شاهد زمینه‌های نابودی این رژیم هستیم. امروز اسرائیل و رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط و ملت فلسطین در قله مقاومت هستند. دیدید که از سرزمین غزه اسماعیل هنیه در مراسم تشییع شهید سلیمانی گفتند که نقش شهید در حمایت از مردم غزه و ملت فلسطین روشن است و این راه همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: نوید امام خمینی(ره) که گفتند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و رهبری که نوید دادند تا ۲۵ سال آینده این رژیم نابود می‌شود، محقق خواهد شد و ان‌شاءالله مقاومت مردم غزه با حمایت مردم جهان به نتیجه می‌رسد. در آینده نه چندان دور شاهد پیروزی‌های بیشتر و نابودی قطعی اسرائیل خواهیم بود. بدون شک همه توطئه‌های آنها به خودشان بر می‌گردد و پیروزی برای جریان حق و مقاومت خواهد بود.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه اگر مؤلفه های مقاومت به خوبی پیش برود زمینه نابودی اسراییل فراهم می‌شود، گفت: اسراییل نابود خواهد شد، همان طور که رژیم طاغوتی شاه نابود شد. انگیزه الهی که در محور مقاومت وجود دارد، در نهایت به مدد فضل الهی منجر به نابودی اسراییل خواهد شد.

وی در ادامه به نقش شهید سلیمانی در پیشبرد اهداف جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: حاج قاسم عملیات‌های زیادی را در راه مقاومت اسلامی انجام داد و با شهادتش امت اسلامی را متحد و یکپارچه کرد. بزرگ‌ترین عملیات وی شهادت این سردار بزرگ اسلام بود. حاج قاسم همواره آرزوی شهادت را داشت و با اخلاص خود الگوی برتر جهادگران عرصه مقاومت بود. سه مؤلفه بزرگ مقاومت، انگیزه الهی، وحدت و وجود رهبری انقلاب است و حاج قاسم کسی بود که با شهادتش این سه نکته را برای ما به یادگار گذاشت.

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: انگیزه الهی رمز پیروزی مقاومت است. مبدع هیئت مؤسس جمعیت دفاع از ملت فلسطین حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم در کارهای بزرگ حاضر نبود تا نامی از او برده شود. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خود را مدیون مقاومت می‌داند و این را وظیفه خود دانسته تا در این مسیر گام بردارد.

در ادامه این نشست آیت‌الله عباسعلی اختری با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید بر طریقت الهی استقامت به خرج دهید، افزود: یکی از نشانه‌های طریق الهی آب گوارای شهادت است. حضرت علی(ع) فرمودند که آرزومند شهادت هستند تا عاقبت خداوند ایشان را جزو شهدا قرار دهند. من از آن موقع که سفیر ایران در سوریه بودم با سردار سلیمانی در ارتباط بودم. از زمان پذیرفتن مسئولیت سپاه قدس توسط این شهید بزرگوار، عرصه مقاومت دچار تحول بزرگی شد.

آیت‌الله اختری ادامه داد: در جنگ ۳۳ روزه در لبنان، جبهه مقاومت نیازمند امکاناتی بود که این نیازها به کمک شهید سلیمانی و یارانش تأمین می‌شد و جبهه مقاومت توانست بزرگترین پیروزی‌ها را در جنگی نابرابر نصیب این جبهه کند. یکی از توطئه‌های معامله قرن این است که قدس را به طور کل یهودی کنند. معامله قرن خیانت قرن است و دیدیم که نیروی به اصطلاح شکست‌ناپذیر رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت مفتضحانه آن هم با مدیریت و فرماندهی سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی شکست خورد.

وی اضافه کرد: همه تلاش‌های استکبار جهانی برای حفظ رژیم نامشروع صهیونیستی است و تلاش‌های جهان استکباری برای حفظ و ماندگاری این رژیم نامشروع است. رهبران مقاومت نقش و جایگاه شهید سلیمانی را می‌دانند و همگان در برابر خیانت بزرگ جنایت قرن مسئولیت داریم. در بین اعراب این عبارت معروف بود که «اسراییل لشکری دارد که هرگز شکست نمی‌خورد و واقعیتی است که باید با او ساخت» و هنوز هم عده‌ای از خودفروختگان همین باور را تا به امروز دارند اما این لشکر با حمایت سید حسن نصرالله و شهید سپهبد سلیمانی، مفتضحانه شکست خورد و از آن زمان تا به امروز اسرائیل جرئت نمی‌کند دیگر به لبنان و حزب‌الله حمله کند و این مسئله ثبت در تاریخ شد.

رییس مرکز مطالعات فلسطین تصریح کرد: همه توطئه‌هایی که علیه ما در منطقه وجود دارد برای این است که اسرائیل، این غده سرطانی را در منطقه حفظ کنند. تمام خیانت‌هایی که ترامپ و دیگران انجام می‌دهند برای همین مسئله است و باید جایگاه جریان مقاومت را در این چارچوب ببینیم. عظمت و بزرگی که ملت فلسطین ایفا می‌کند این است که امروز شاهد هستیم فلسطینی که نمی‌توانست در برابر اسرائیل از خودش دفاع کند، امروز این رژیم را به زانو درآورده و کاری کرده که اسرائیل آمریکا را کنار خودش آورد تا از آن دفاع و حمایت کند.

آیت‌الله اختری در پایان گفت: اینکه آقای اسماعیل هنیه در تهران و در تشییع پیکر شهید سلیمانی می‌گوید شهید سلیمانی شهید مقاومت است، برای این است که کارهایی که شهید سلیمانی انجام داد را قبل از او کسی انجام نداده بود. همه دولت‌ها، اندیشمندان، خبرگان و آزادگان در تمام دنیا مسئول هستیم که در برابر خیانت بزرگی که در حال اتفاق است هوشیار باشیم و به هر شکل که می‌توانیم بنویسیم، بگوییم و مقابله کنیم تا جنایت قرن را با قدرت و عظمت مسلمانان برملا کنیم و اسراییل نابود شود.

در ادامه این همایش حسین اکبری رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: غزه نماد مقاومت است و سؤال اساسی این است که علت نامگذاری سپاه قدس چه بوده است. دلیلش آن بود که قدس نقطه تحقیر شدن جهان اسلام شده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که فلسطین اشغال شده بود و صهیونیست‌ها به دنبال سیطره بر جهان اسلام بودند، امام(ره) و مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی با این تفکر وارد میدان شده تا فلسطین و غزه را به نماد مقاومت تبدیل کنند. امروز آزادی خواهان جهان نشان دادند ضد نظام سلطه و صهیونیستی هستند. مقاومت امروز در دنیا نهادینه شده است.
 
وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی حقیر و ضعیف شده است. شهید سلیمانی برای عزت مسلمانان تلاش می‌کرد. امروز ترامپ در عراق دچار مشکل شده است. ترامپ به منظور فرار از استیضاح دست به ترور سردار سلیمانی زد. نجات فلسطین به معنای سقوط رژیم صهیونیستی و نظام سلطه خواهد بود.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین، گفت: غزه نمونه ایثار و مقاومت واقعی است. غزه حجتی برای تمامی امت اسلامی است و دیگر کسی نمی‌تواند بهانه بیاورد که نتوانستم در مقابل غرب، اسراییل، آمریکا و به طور کلی جهان مستکبر مقاومت کنم.

وی افزود: ما باید در مقابل استکبار مقاومت کنیم و غزه نمادی است که نشان می‌دهد مقاومت پیروز است. سردار سلیمانی مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام می‌دانست و حاج قاسم بزرگترین حامی مقاومت در منطقه و مقاومت فلسطین بود.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه فلسطین از ۶ طرف تحت محاصره بود و حاج قاسم در غزه، مقاومت را ایجاد کرد، افزود: ایجاد مقاومت در غزه مانند ایجاد حفره‌ای در صخره‌ای بزرگ است ولی «حاج قاسم» این کار را کرد.

ابوشریف همچنین درباره معامله قرن اظهار کرد: دشمنان می‌کوشند در آخرین تلاش خود از طریق معامله قرن مسئله فلسطین را حذف کنند. اما باید بگویم که این اتفاق نمی‌افتد. دشمنان در ۱۰۰ سال اخیر تلاش کردند رژیم صهیونیستی را تقویت کنند اما این رژیم هیچ ریشه‌ای در منطقه ندارند. بر اساس قرآن کریم باید بگویم که آنان همان گونه که آمده‌اند، با خواری خواهند رفت. از این رو معامله قرن شکست خواهد خورد و قرن عزت اسلام و مسلمانان شکل خواهد گرفت.

در این همایش گروه سرود دختران دانشگاه جامعه‌المصطفی و محسن توسلی از خوانندگان عرصه مقاومت به هنرنمایی پرداختند. همچنین از شاخه ورزشی جمعیت دفاع از ملت فلسطین که در مسابقات رزمی بین‌المللی از میان ۹ کشور شرکت‌کننده مقام نخست را به دست آوردند، تقدیر شد.

نظر شما