پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌کند
تور گردشگری «خط امام(ره) و ولایت» با هدف معرفی و شناخت ابعاد شخصیتی، آموزه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) با بازدید از اماکن فرهنگی و تاثیرگذار در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در ایام دهه فجر آغاز می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تور گردشگری «خط امام(ره) و ولایت» با هدف معرفی و شناخت ابعاد شخصیتی، آموزه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) با بازدید از اماکن فرهنگی و تاثیرگذار در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) به همت فرهنگ‌سرای امام(ره) در ایام دهه فجر آغاز می‌شود. عنوان این تور به دلیل سیر بازدید از حسینیه جماران و بیت امام خمینی(ره)، خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، فرهنگ‌سرای امام(ره)، باغ‌موزه قصر و حرم امام خمینی(ره) انتخاب شده است.

این نوع گردشگری در پیوند با اماکن و آثاری است که به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بزرگان انقلاب منسوب هستند و تـور خط امام(ره) ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور شناخت شخصیت، آموزه‌ها و اندیشه امام خمینی(ره) ویژه دانش آموزان تهرانی و نهادها و کانون‌های مردمی برگزار می‌شود. 

همچنین پیش‌بینی شده است در این تـور نیم روزه برنامه‌هایی همچون تئاتر پرفورمنس، نمایشگاه عکس، برپایی نشست‌های معرفتی و نمایشگاه کتاب و... درباره نهضت امام(ره) برای بازدیدکنندگان برگزار شود.

فرهنگ‌سرای امام(ره) در بازه زمانی این تور ۱۳ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ از  ساعت ۸ تا ۱۳ میزبان بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه و اعضای کانون‌های فعال مراکز یا نهادهای مردمی همچون مساجد و اعضای بسیج خواهد بود.

سه مسیر مختلف برای آشنایی گردشگران در نظر گرفته شده است و در این بازدید نیم‌روزه، حسینیه جماران، بیت امام(ره)، نگارستان جماران، خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، فرهنگ‌سرای امام(ره)، باغ‌موزه قصر، خانه موزه شهید بهشتی، خانه موزه شهید مطهری و حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور راویان به مخاطبان معرفی می‌شود.

برگزاری مسابقه «خط امام(ره)، راه امام(ره)» یکی از بخش‌های این برنامه است که این مسابقه شامل یک پرسشنامه محتوایی است و مخاطبان می‌توانند پاسخ‌ها را از مشاهدات و برنامه‌های ارائه داده شده استخراج کنند. در انتهای مسیر پس از بازبینی به قید قرعه به چند نفر جوایزی اهدا می‌شود. اهدای هدایای فرهنگی و کتب مرتبط با اندیشه‌های امام(ره) از دیگر بخش‌های تور خط امام(ره) است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام گروه‌های مردمی و مدارس با تلفن دبیرخانه به شماره ۲۶۱۰۰۷۸۰  مستقر در فرهنگ‌سرای امام(ره) تماس بگیرند.
نظر شما