جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۳۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
نمایشگاه عکس «چهل سال انقلاب» روایتی از فراز و فرودهای انقلاب اسلامی در ۲۵ قاب در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه عکس «چهل سال انقلاب» روایتی از فراز و فرودهای انقلاب اسلامی در ۲۵ قاب در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برپا شده است. این نمایشگاه که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با همکاری خانه عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود، برخی وقایع تاریخ معاصر کشور را از خرداد سال ۴۲ تا مرداد سال ۹۶ مرور می‌کند و روزهای تلخ و شیرین انقلاب ۴۱ ساله را روایت می‌کند. 

نخستین تصویر این نمایشگاه، عکسی از خرداد سال ۴۲ است و همراهی باشکوه مردم پس از آن سخنرانی آتشین؛ عکسی که کمتر به نمایش در آمده و دومین عکس، تصویری کمتر دیده شده از نوفل‌لوشاتوی پوشیده از برف در ازدحام پلیس فرانسه و مشتاقان حضرت امام خمینی (ره). در این نمایشگاه می‌توانید اتفاقاتی را مرور کنید که شاید جوانان امروز آن را کمتر دیده باشند، مانند جنگ نفت‌کش‌ها و محاکمه کودتاگران نوژه و نشست خبری آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی. آنچه این نمایشگاه را از همتایانش در این روزها متمایز می‌کند، روزهایی از دهه اخیر است که تلخی و شیرینی آن روزها را جوان‌ترها هم تجربه کرده‌اند. 

در این نمایشگاه آثار عکاسانی چون علی فریدونی، سیدمصطفی حسینی، محمود کلاری، حمید رهبری، محسن شاندیز، بهرام محمدی فر، الیور لبد، مقداد مددی، عبدالحسین پرتوی، امیر خلوصی، مهدی قاسمی، مصطفی قطبی، محمدرضا بهشتی پور و کارلوس به ریا به نمایش درآمده است. 

آیین گشایش نمایشگاه عکس «چهل سال انقلاب» یکشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد و نمایشگاه تا ۲۴ بهمن ماه هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است و شماره ۹-۵۵۴۱۹۰۵۷ پاسخگوی سؤالات شهروندان است. 

نظر شما