شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۴۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید منطقه ۱۵، سه‌شنبه ۱۵ بهمن در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو عضو ستاد اجرایی نخستین کنگره سرداران گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه توجه ویژه‌ای در مورد وقایع دفاع مقدس و موضوعات مربوط به شهدا و ایثارگران دارند. ایشان در بیاناتی فرمودند: همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد.

وی افزود: نباید بگذاریم غبارهای فراموشی روی این خاطره‌‌های گرامی را بگیرد لذا بر نهادهای فرهنگی واجب است که بیش از سایر دستگاه‌ها در این امر پیشرو باشند، در همین راستا در نظر داریم نخستین کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید منطقه ۱۵ و یادبود سپهبد حاج قاسم سلیمانی را همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

قضات‌لو بیان کرد: در این کنگره سردار احمد وحیدی رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

رییس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: پخش کلیپ، یادواره شهید سلیمانی، تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری موسیقی زنده، تواشیح و... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم است.

وی با تاکید بر لزوم جمع‌آوری خاطرات گران‌بهای پدران، مادران و همسران شهدا افزود: شرح حال شهیدان نشان‌ دهنده مراتب بالای معنوی آنان است و ما در نظر داریم در این کنگره با رونمایی از کتاب «بی تو پریشانم» که شرحی بر داستان زندگی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمد پورهنگ است گوشه‌ای از زندگانی سراسر درس شهیدان را به نمایش بگذاریم.

اسماعیل قضات‌لو در پایان بیان کرد: این مراسم با حضور خانواده شهدا و مقامات کشوری و لشکری سه‌شنبه ۱۵ بهمن در اتوبان امام علی، خروجی محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی جنوبی، خیابان بقایی، پردیس تئاتر تهران برگزار می‌‌شود.
نظر شما