پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
آیین رونمایی از محصولات حجاب و عفاف با فناوری نانو در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد و در حاشیه آن نمایشگاهی از این محصولات با عنوان «میراث یاس» کار خود را آغاز کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی و نمایشگاه محصولات حجاب و عفاف با فناوری نانو، سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه با حضور مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد، مدیران شرکت نانو بنیتا و اهالی رسانه در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی سخنانی با ابراز خرسندی از تولید پارچه چادری با فناوری نانو در داخل کشور و از سوی جوانان توانمند کشورمان، گفت: تولید این محصول برای بانوان چادری ما خبر خوشحال‌کننده‌ای است، چرا که با ویژگی‌هایی که پارچه‌های چادری نانو در عدم لکه‌پذیری دارند، می‌توانند به راحتی مورد استفاده بانوان ما قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن جشنواره فجر، گفت: امسال تهیه کالکشن و رنگ وارد بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر شده است و با استقبال خوبی از سوی طراحان و تولید‌کنندگان مواجه شده‌ایم، به نحوی که هفت هزار و ۷۳۴ اثر به جشنواره ارسال شده است. ورود ما به عرصه فرهنگ جهانی به کمک پوشاک و مد و لباس محقق می‌‌شود؛ امسال در جشنواره فجر توجه ویژه‌ای به سوزن‌دوزی ایرانی شده است و همین هنرهاست که قابلیت عرضه به جهان مد را دارد و ما تلاش داریم لباس اقوام ایرانی را به جهان عرضه کنیم.

ناصر قاضی‌پور، مدیرعامل موسسه فرهنگی پژوهشی عفاف و حجاب بنیتا که محصولات رونمایی شده، توسط این شرکت در کشور ساخته شده است، نیز طی سخنانی گفت: مسئله عفاف و حجاب یک حکم الهی است که باید در کشور ما رعایت شود، این مسئله در ۱۳ هزار و ۴۰۰ وصیت نامه شهدا بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته صنعت نساجی ایران بسیار قوی بود، اما این صنعت اکنون نیاز به حمایت و بازسازی دارد، گفت: در حال حاضر ۱۹۶ کارخانه نساجی در کشور داریم که اکثراً یا نیمه تعطیل هستند یا تولید بسیار کمی دارند.

قاضی‌پور از کوشا نبودن دولت در حمایت از صنعت نساجی انتقاد کرد و گفت: اگر ما حمایت شویم، تا ۵۵ درصد نیاز داخلی را می‌توانیم تأمین کنیم. ما نمی‌خواهیم شعار دهیم یا صرفاً حرف بزنیم، بلکه می‌خواهیم عملیاتی کار کنیم، ایده‌ها و طرح‌هایی هم داریم که اگر دولت از ما حمایت کند، می‌توانیم آنها را محقق کنیم.

در ادامه این مراسم، از پارچه چادر مشکی و پیراهن مردانه که با تکنولوژی نانو طراحی شده بود، رونمایی شد.

صابر قاضی‌پور، مدیر شرکت دانش‌بنیان نانو بنیتا که با فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان، تولید پارچه‌های نانو و عرضه آن محقق شده است، در خصوص ویژگی‌های این پارچه‌ها، گفت: تولید محصولات نانو در کشور صورت می‌گیرد، اما تمایز ما نسبت به سایر رقبا، تکمیل و عرضه محصولاتی با چند ویژگی‌ همزمان است. به عنوان مثال توانسته‌ایم پارچه ضدآب و لک که در اصل ویژگی آبگریزی دارد و آب و روغن از آن عبور نمی‌کند، اما قابلیت عبور دادن هوا از خود را دارد، تولید کنیم.

وی ادامه داد: تکمیل محصولات تولیدی نانو و تولید محصولات آنتی باکتریال که موجب می‌شود لباس بوی عرق نگیرد و لباس‌های مشکی نیز سفیدک نزند، از دیگر اقدامات ما بوده است. همچنین اضافه کردن ویژگی خنک‌کنندگی به لباس‌ها از دیگر فعالیت‌های ما بوده است. در این شرکت دانش‌بنیان، همچنین در حال کار بر روی جیب‌های ضد امواج برای افرادی که بیماری قلبی دارند و نیز چادرهای خنک‌شونده هستیم که خانم‌ها بتوانند در تابستان از آن استفاده کنند.

قاضی‌پور به پیشتاز بودن محققان ایرانی در عرصه نانو در جهان نیز اشاره کرد و گفت: محصولات نانو نمونه خارجی ۶۰ تا ۱۳۰ دلار قیمت دارند و به عنوان محصولی لوکس در کشور مطرح هستند، اما ما محصولات را ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنیم تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این محصول استفاده کنند.

در حاشیه این نشست نمایشگاه حجاب و عفاف «میراث یاس» که در آن البسه تولید شده با فناوری نانو عرضه می‌شود، فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۲۱ بهمن‌ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگ‌سرای رسانه میزبان علاقه‌مندان است. 
 

نظر شما