جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
خانه سفال فرهنگ‌سرای اشراق نخستین نشست تخصصی خود را با عنوان «از سفالینه‌های فلزفام ایرانی تا شکوه تکنیک راکو» با حضور کارشناسان این هنر، روز ۱۶ بهمن ماه برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه سفال فرهنگ‌سرای اشراق نخستین نشست تخصصی خود را با عنوان «از سفالینه‌های فلزفام ایرانی تا شکوه تکنیک راکو» با حضور کارشناسان این هنر، روز ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۶ برگزار می‌کند.

در این نشست موضوع پیشینه تاریخی و تحولات تکنیک ساخت سفالینه‌های فلزفام ایرانی از سده هفتم هجری بررسی می‌شود. در همین راستا با مطالعه نمونه‌های برجسته‌ای از آثار زرین‌فام ساخت کاشان (دوره ایلخانی) ویژگی‌های سبکی و روش‌های تولید با توجه به اسناد موجود و نظریات مطرح‌شده در این زمینه تجزیه و تحلیل خواهد شد. در ادامه به معرفی و تحلیل تکنیک راکو در سفال معاصر جهان پرداخته و ویژگی‌های مشترک در نحوه ساخت و تولید این دو تکنیک در قالب گفت‌وگوی کارشناسان این برنامه قرار خواهد گرفت.

میهمانان این برنامه کیانوش معتقدی پژوهشگر هنرهای اسلامی و سفال ایران و منصور اسکندری سرامیست و مدرس تکنیک راکو خواهند بود. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۷۸۲۲۱۱ تماس بگیرند. 
نظر شما