شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کارگاه شناخت مولانا با عنوان «حکایت نی» با حضور حجت‌الاسلام حمید وحیدی مدرس حوزه و دانشگاه هر هفته پنجشنبه‌ها در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه شناخت مولانا با عنوان «حکایت نی» با حضور حجت‌الاسلام حمید وحیدی مدرس حوزه و دانشگاه هر هفته پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ با سرفصل‌های شرح احوال مولانا، تبیین آثار مولانا، خوانش و شرح مثنوی، گزیده دفتر اول و خوانش و شرح گزیده فیه ما فیه در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.          

مولانا تأثیر عمیقی در فرهنگ ما گذاشته است. چنانچه بسیاری از اشعار مولانا در فرهنگ زبانی و عامیانه ما تبدیل به ضرب‌المثل شده‌اند. در نتیجه شناخت مولانا به نوعی شناخت باورهایی است که در فرهنگ ما رایج است و ممکن است نیاز به نقد داشته باشد. به این منظور در کارگاه هم‌اندیشی با مولانا از منظر فلسفی و با نگاهی نقادانه زیرمایه‌های فلسفی تفکر مولانا بررسی می‌شود و از حیث «معرفت‌شناسی» یا «شناخت‌شناسی» و سپس از حیث «وجودشناسی» یا «هستی‌شناسی» و در نهایت از حیث فلسفه اخلاق و بر اساس حکایت‌های مثنوی و در مقایسه افکار مولانا با افکار سایر نظریه‌پردازهای شرق و غرب، سعی می‌شود نگاهی عمیق‌تر به زیرمایه‌های داستان‌های مثنوی و زیرمایه‌های گفته‌های مولانا صورت گیرد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند روزهای پنجشنبه به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
نظر شما