جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
دومین همایش «فصل رویش» با هدف معرفی و تجلیل از بانوان جهادی و ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با همکاری سازمان فرهنگی هنری منطقه ۱۷شهرداری تهران امروز (چهارشنبه) در سالن همایش‌های فرهنگسرای «سردار سلیمانی» برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت، رییس فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، هدف از برگزاری همایش «فصل رویش» را پاسداشت ایثارگرانی دانست که با جانفشانی‌های خویش باعث تنومند شدن نهال انقلاب اسلامی شدند.

سعادت اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع باشکوهی که صورت گرفت یکی از ایام‌الله‌ بود، این اتفاق باعث شد نام فرهنگ‌سرای بهاران به نام سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی مزین شود و از این به بعد رسالت ما ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باشیم.

خانم‌ها جوکار، نورانی، دهقان، ابرادور بانوی مسلمان شده رومانیایی و بهاره جنگروی از بانوانی که به عنوان رویش انقلابی برگزیده شده‌اند در پنلی زمینه‌های تخصصی خود به شرح ذیل توضیح دادند:

جوکار در این نشست گفت: حضور در عرصه کار روایتگری سیره شهدا عنایت شهداست، مراسم ازدواجم در راهیان نور بود، زندگی را ساده شروع کردیم، با همسرم عهد بستیم مانند شهدا زندگیمان ساده باشد، هر ساله سال نو را در کنار گلزار شهدا تحویل می‌کنیم. شرط اول زندگیم این بود که انقلابی باشیم و روایتگر سیره شهدا برای نسل جوان باشیم. به عنوان دختران و مادران و همسران انقلابی باید در تمام عرصه حضور داشته باشیم.

وی افزود: سیره مادران شهدا را در اردو‌های راهیان نور برای جوانان مطرح می‌کنیم و مسیر خیلی‌ها متحول می‌شود. دختری که با تیپ پسرانه در شهر موتورسواری می‌کرد تحت تاثیر سیره شهدا و سبک زندگی مادران شهدا چادری شدند و اولین نماز صبح طول عمرشان را در راهیان نور خواندند و در علقمه چادری شدند و انقلابی در وجود این خواهر عزیز ایجاد شد.

نورانی نیز گفت: جشن اهل بیت را برای بچه‌های چهار تا شش سال برگزار می‌کنم. سال ۸۶ کار‌های سردفتری را انجام دادم من تفال به قرآن زدم و بر اساس آن از ادامه کار انصراف دادم، در مراسم جشنی شرکت کردم خیلی احساس خوبی در این جشن به من و فرزندم دست داد، نیت کردم سال بعد من به مناسبت میلاد امام زمان جشنی برای بچه‌ها برگزار کنم. من این را ماموریت خودم می‌دانم و از کارم رضایت قلبی دارم، باید زبان کودکان را بدانیم و محتوایی که باعث عاقبت بخیری می‌شود در اختیار آن‌ها قرار دهیم، زبان بچه‌ها بازی است پیگیری کردم امسال پیش از اربعین بازی کودکان اربعین ساخته شد.

دهقان هم در این مراسم ابراز داشت: علاقه‌ای به کار بیرون از منزل نداشتم و مهارت‌هایی که علاقه داشتم در منزل آموختم. به این نتیجه رسیدم که در منزل و در کنار تربیت فرزندان کارم را شروع کنم سال ۹۰ با نرم افزار فلش با علم به اینکه بازی زبان آموزشی برای بچه هاست، آموزش حجاب را برای بچه‌ها طراحی کردم و بازخورد‌هایی که گرفتم مورد پذیرش بچه‌ها بود.

وی ادامه داد: سال ۹۴ اندروید آن منتشر شد، ۷۰ هزار کاربر از این برنامه نرم افزاری که برای بچه‌های سه تا ۱۰ سال طراحی شده استفاده می‌کنند و آموزش می‌گیرند. بر مبنای این نرم افزار بچه‌ها مهارت‌های مختلف را که برای زندگی لازم دارند را یاد می‌گیرند عقیده دارم بچه‌ها باید همه جانبه تربیت شوند و سری جدید آموزش‌های رفتاری در قالب برنامه برای بچه‌ها نیز در دست تدوین است.

اوروادو نیز در سخنانی گفت: قبل از آمدن به ایران با مذهب شیعه اشنا شده بودم و آرزویم آمدن به ایران بود، چون نمراتم عالی بود با انتقالی به دانشگاه تهران موافقت شد. توسط رشته‌ای که دارم تصمیم گرفتم در مناطق محروم خدمت کنم و به صورت رایگان خدمات ارائه بدم. محرومیت در مناطق زیادی وجود دارد، اما در لرستان، کرمان، خوزستان، عسلویه سعادت خدمت داشتم. عضو کوچکی از گروه جهادی هستم تیمی که من شرکت می‌کنم ۸ دانپزشک فعالیت دارند.

جنگروی نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئول جهادی موسسه دختران انقلاب هستم و اساس کارمان دغدغه‌مند کردن دختران است. مدال افتخار مادری برایم بسیار ارزشمند است و در کنار آن توفیق انجام کار جهادی دارم و این روحیه انقلابی را مدیون عمو‌ها و دایی شهیدم هستم.  امروز ظرفیت سازی مردمی از اهداف موسسه دختران انقلاب است در این راستا موکب‌های حجاب را راه انداختیم.

وی افزود: همانطور که شهید سلیمانی بار‌ها مطرح کردند امروز ولایتمداری بهترین راه رسیدین به عاقبت بخیری است، مساله حجاب انقدر مهم است که اقا آن را در حد موشکی می‌داند. دختری به شهید حاج قاسم سلیمانی مراجعه می‌کند ایشان به او گفتند شادی دل شهدا در گرو حجاب توست. امروز دختران انقلاب به برکت شهدا برای رهبر و شهدایشان کار انجام می‌دهند. همانطور که شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند، باید شهید باشی تا شهید شوی باید مثل شهدا متفاوت زندگی کرد.
نظر شما