جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آیین «مهمانی لاله‌ها» که عصر پنجشنبه ۱۷ بهمن در بهشت زهرا (س) برگزار شد، گفت:نجات اسلام از بزرگترین و موثرترین برکات خون شهید سلیمانی و همرزمانش بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین «مهمانی لاله‌ها» با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، روسا و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق مختلف تهران، خادمان حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا (س) و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان پنجنشنبه ۱۷ بهمن در سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) برگزار شد.

بالگردهای هوانیروز در این مراسم مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گلباران کردند.

در این مراسم ابتدا پیام حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت عطر افشانی و گلباران مزار شهدای سراسر کشور قرائت شد.

در این پیام آمده است: «شهدای انقلاب اسلامی با نثار خون خویش در پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و دفاع از کیان جامعه سرافرازی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. بی‌تردید ملت‌های مسلمان تنها با مدد فرهنگ والای ایثار و شهادت می‌توانند در برابر قدرت‌های استکباری قد علم نمایند. چنانکه شهدا، آزادگان و جانبازان والا مقام با تاسی از فرهنگ والای ایثار و شهادت زمینه استقلال، عزت و اقتدار ایران را در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فراهم کردند.»

در ادامه رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: خون حاج قاسم سلیمانی، اسلام  را از توطئه‌ها و مرگ‌های دشمنان مکتب قرآن و اسلام نجات داد.

وی افزود: طالبان، تکفیری‌ها، داعشی‌های فرزندکش، فاسد و تجاوزکار قصد داشتند چهره اسلام را در عرصه جهانی منفور کنند اما با شهادت سپهبد سلیمانی، ماهیت واقعی آنها آشکار شد. نجات اسلام از بزرگترین و موثرترین برکات خون شهید سلیمانی و همرزمانش بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: خون سردار سلیمانی نه تنها موجب بیداری  ملت ایران بلکه سبب بیداری جهان شده و همه خواستار انتقام خون این شهید والا مقام شدند. دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران قصد داشتند با تغییر واژه شهید و جایگزینی کلمه قتل به اهداف شوم خود برسند.

امرودی گفت: ترفند دشمن در تغییر واژه شهید هرگز موفق نخواهد شد. ترامپ، شهادت سردار سلیمانی را موجب شکست ایران و آن شهید بزرگوار می‌داند در حالیکه از نام سردار سلیمانی حتی پس از شهادتش، لرزه بر اندام  ترامپ و همپیمانانش می‌افتد.

وی به معامله قرن اشاره کرد و گفت: معامله ننگین قرن شکست خواهد خورد و چنین معامله‌ای هرگز به اهتزاز در نخواهد آمد. وجود مقام معظم رهبری که از شجاعت و جسارت برخوردار است، موجب آبرو و اعتبار ملت ایران و شهدا در عرصه جهانی شده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در ادامه این مراسم گفت: این مکان به عنوان مقدس‌ترین نقطه جهان و مدفن ۳۰ هزار شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سعید خال با بیان اینکه بهشت زهرا (س) از چند منظر حائز اهمیت است، افزود: امام راحل در روز ۱۲ بهمن پا به این مکان مقدس گذاشته و ادامه فرماندهی انقلاب را از این نقطه هدایت و نظارت کردند.

وی تاکید کرد: شهدا مظهر اقتدار، عزت و استقامت ملت ایران هستند و با خون خود برای ملت ایران عظمت و سرافرازی آوردند. ایران با داشتن شهدا هیچ نیازی به بمب هسته‌ای ندارد چرا که شهدا خود مظهر اقتدار و عظمت هستند.

خال بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند عمر انقلاب کوتاه خواهد بود اما عشق و وفاداری ملت ایران هر سال نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شد. شهدا از جان خود گذشتند تا ایران و انقلاب اسلامی، سرافراز و جاودان بماند.

مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدا در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار شد که این مراسم به‌ صورت ویژه در بهشت‌ زهرای تهران، مزار سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، گلزار شهدای مسلمین در شهرستان بانه به‌عنوان تکریم شهدای اهل سنت، گلزار روستای صاحب‌الزمان (عج) خرم‌آباد به‌ عنوان نماد شهدای روستایی و مزار شهدای ارامنه برگزار شده است.
نظر شما