چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «ز گفتار دهقان » روایتی از حمید جعفری، یکشنبه ۲۰ بهمن در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «ز گفتار دهقان» ساخته حمید جعفری، روز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ ساعت ۱۷ در پنجمین نشست کانون «یک فیلم یک تجربه» فرهنگ‌سرای فردوس با حضور نویسنده و کارگردان، رحیمه گرجیان نویسنده و پژوهشگر و افشین فکوری کارشناس سینما و دبیر کانون یک فیلم یک تجربه، نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود.

در مستند «ز گفتار دهقان» به تهيه كنندگی و كارگردانی حميد جعفری، به روايت زندگی يكی از كهنسال‌ترين شاهنامه‌خوانان كشور پرداخته و تبلور شاهنامه و تأثير آن بر زندگی و سرگذشت مردم استان چهارمحال و بختياری بررسی و منعكس شده است.

این مستند با محوريت اخلاق و دين، در قالب موضوعات ترويج آداب و سنن درست،‌ حضور خدا و هويت دينی، به مدت ۴۰ دقيقه در شبكه استانی سیمای جهان‌بين توليد‌‌ و در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «سینما حقیقت» در سال ۱۳۹۱ از بين ۲۱ فيلم مستند بخش آزاد اين جشنواره، ديپلم افتخار و جايزه نقدی را كسب كرده است.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.

 
نظر شما