پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
حامد خیاط رییس فرهنگ‌سرای امام(ره) همزمان با آغاز تور گردشگری «خط امام(ره) و ولایت» جزئیات این تور و اهداف برگزاری آن را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد خیاط رییس فرهنگ‌سرای امام(ره) همزمان با آغاز تور گردشگری «خط امام(ره) و ولایت» جزئیات این تور و اهداف برگزاری آن را تشریح کرد و گفت: نوجوانان به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و توسعه جوامع محسوب می‌شوند و مسئولان نیز برای ادامه مسیر انقلاب و برای رسیدن به کمال باید از این فرصت نهایت بهره را برده و در راه شناساندن اهداف راستین انقلاب اسلامی به نوجوانان گام بردارند و پس از آن ادامه مسیر انقلاب به جوانان باانگیزه و آگاه جامعه تحویل داده شود. تور گردشگری «خط امام(ره) و ولایت» با هدف معرفی و شناخت ابعاد شخصیتی، آموزه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) با  بازدید از اماکن فرهنگی و تاثیرگذار در پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در ایام دهه فجر آغاز به کار کرد.

وی درباره دلیل نامگذاری این تور عنوان کرد: سیر بازدید از اماکن منسوب به امام(ره) و یارانش دلیل این نامگذاری است. از سویی دیگر خط امام(ره) اصطلاحی است که دربرگیرنده ایدئولوژی و طرز فکر حضرت امام(ره) است که شامل رویکرد ضد امپریالیستی، ضد استبدادی، عدالت‌خواهی اجتماعی و حمایت از توده‌های محروم، سمت‌گیری در جهت تأمین حقوق و آزادی‌های فردی و تکیه به لزوم اتحاد همه نیروهای راستین در جهت تحقق اهداف است.

این عضو شورای اندیشه‌ورز امام(ره) و ولایت با بیان اینکه اماکن در نظر گرفته شده برای تور منسوب به امام راحل هستند، تصریح کرد: به دلایل متعدد همچون بعد مسافت و ترافیک موجود در تهران و گستردگی این اماکن از جنوب تا شمال تهران، سه مسیر مختلف برای گردشگران در نظر گرفته شده و در این بازدید نیم روزه حسینیه جماران، بیت امام(ره)، نگارستان جماران، خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، فرهنگ‌سرای امام(ره)، باغ‌موزه قصر، خانه موزه شهید بهشتی، خانه موزه شهید مطهری و حرم مطهر امام خمینی(ره) توسط روایتگران به مخاطبان معرفی می‌شود. مجموعه بیت و حسینیه امام(ره) برای همه گروه‌ها ثابت است و فرهنگ‌سرای امام(ره)، خانه موزه شهید مطهری، خانه موزه شهید بهشتی، باغ‌موزه قصر و حرم مطهر در هر روز متفاوت انتخاب می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای امام(ره) با اشاره به محتوای تور عنوان کرد: در این تـور نیم روزه برنامه‌هایی همچون تئاتر پرفورمنس، نمایشگاه عکس و نگار گذر، برپـایی نشست‌های معرفتی و نمایشگاه کتاب درباره نهضت امام(ره)، اجرای برنامه‌های فرهنگی و انقلابی، برنامه‌های شاد متناسب با ایام‌الله دهه فجر و روایت گری انقلاب در سالن آمفی‌تئاتر تاتر فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود. 

دبیر اجرایی تور خط امام(ره) و ولایت افزود: فرهنگ‌سرای امام(ره) در بازه زمانی این تور یعنی از ۱۳ تا ۲۲ بهمن از  ساعت ۸ تا ۱۳ میزبان بیش از هزار نفر از دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه و اعضای کانون‌های فعال مراکز یا نهادهای مردمی همچون مساجد و اعضای بسیج خواهد بود. روزانه به طور متوسط چهار دستگاه اتوبوس از این مسیر بازدید می‌کنند که یک روز به بانوان و روز دیگر به آقایان اختصاص دارد.

وی با تقدیر از همکاری موسسه تهران گشت ارغوانی، مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق و فرهنگ‌سراهای خاص، از استقبال مخاطبان به ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: در نظر داریم در بهار امسال به ویژه در ایام نوروز ویژه گردشگران داخلی و خارجی و نیز در ایام خردادماه ماه نیز این تور را ادامه دهیم. یکی از بخش‌های این برنامه مسابقه شامل یک پرسشنامه محتوایی است و مخاطبان می‌توانند پاسخ‌ها را از مشاهدات و برنامه‌های ارائه‌شده استخراج کنند. در انتهای مسیر پس از بازبینی به قید قرعه به چند نفر جوایزی اهدا می‌شود. اهدای هدایای فرهنگی و کتب مرتبط با اندیشه‌های امام(ره) و نیز توزیع بروشورهایی با عنوان «ایام‌الله حماسه و نور» و «سرباز مکتب امام خمینی(ره)» ویژه چهلم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که با همکاری «مرکز ترویج یاد، نام و اندیشه  امام(ره)» تولید شده، از دیگر بخش‌های محتوایی تور خط امام(ره) و ولایت است.

خیاط به اجرای پرده‌خوانی انقلاب اشاره کرد و گفت: دو تن از جانبازان دفاع مقدس با بهره‌گیری از تصاویر پرده‌ای شخصیت‌های انقلابی، از سال ۴۲ تا شهادت سردار سلیمانی را برای دانش آموزان روایت می‌کنند. حسن خلیلی جانباز و پدر مدافع حرم رسول خلیلی و سید محمد مدنی از جانبازان دفاع مقدس عهده‌دار روایت انقلاب هستند.

وی بازخوانی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آشنا کردن نسل جدید با اندیشه‌های امام خمینی(ره) را اولویت فرهنگ‌سرای امام(ره) دانست و در پایان گفت: در نظر داریم که در عین حال که برنامه‌هایی عمومی برای مردم و شهروندان داریم، برنامه‌هایی با رویکرد تخصصی حضرت امام(ره) طراحی و اجرا کنیم. تولید محصول مکتوب (نشریه) و تصویری، برگزاری نشست‌های تخصصی، برنامه‌های کارگاهی گفت‌وگو محور، اجرای نمایش و پرفورمنس و برگزاری جلسات رونمایی، نقد و بررسی کتاب و فیلم از جمله این برنامه‌هاست.
نظر شما