سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
یادواره شهدای امنیت همراه با رونمایی از کتاب «من سرهنگ هستم» روز شنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یادواره شهدای امنیت پلیس آگاهی به همراه رونمایی از کتاب «من سرهنگ هستم» با سخنرانی سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شنبه ۱۹ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا برگزار شد.

در ابتدای مراسم و پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپ شهدای حریم عشق روایتی از همسران شهدای ناجا پخش شد و سپس، مجید تال شاعر جوان آیینی روی صحنه رفت و چند غزل در وصف شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی خواند که با استقبال حاضران رو به رو شد. پس از آن شعری در وصف حضرت رقیه(س) خوانده شده و پرچم تبرکی بارگاه دختر امام حسین(ع) به سردار اشتری اهدا شد. 

در ادامه مهدی دریاب نویسنده کتاب «من سرهنگ هستم» روی صحنه رفت و درباره شهید عبدالرسول قربانی گفت: شهید قربانی رییس پلیس آگاهی استان فارس بود که در جریان یک عملیات گروگانگیری به شهادت رسید. 

وی اضافه کرد: انقلاب زمانی پیروز شد که دنیا تشنه صحبت‌های نو بود. دنیا کلمه پلیس را می‌شناسد، اما رهبر معظم انقلاب پلیس را «مقتدر مهربان» توصیف می‌کند. نیروهای پلیس آگاهی در بطن و وسط زندگی مردم هستند و مظلومانه خدمت می‌کنند و به شهادت می‌رسند.

در ادامه نوبت به رونمایی از کتاب «من سرهنگ هستم» رسید و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار هادی شیرزاد رییس پلیس بین‌الملل ناجا و حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی روی صحنه حاضر شدند و پس از رونمایی و امضای کتاب، از نویسنده و خانواده شهید قربانی تقدیر شد و در ادامه سردار اشتری از چند خانواده شهید دیگر نیروی انتظامی تجلیل کرد. 
 
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم بیان کرد: هر چقدر برای شهدا کار کنیم، کم است و نفع این مراسم و یادبود هم برای خودمان است. شهدا با تبعیت از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل به هدف خود رسیدند و با شناخت و هدایت شهدا راه را گم نمی‌کنیم.

وی افزود: شهدای ناجا گمنام و مظلوم هستند و ما باید با برگزاری مراسم یادبود و تقدیر از خانواده این شهدا یادشان را زنده نگه داریم و نگذاریم خانواده‌هایشان فکر کنند فراموش شده‌اند.

سردار اشتری درباره شهید قربانی نیز عنوان کرد: این شهید مظلوم که کتابی از خاطرات زندگی‌اش امشب رونمایی شد، هر لحظه به فکر مردم بود. شهید مقتدری که اقتدارش با رأفت و مهربانی همراه بود. با افرادی که مخل نظم و امنیت بودند برخورد می‌کرد اما به خانواده‌های آنها احترام می‌گذاشت و این وجه تمایز پلیس در مکتب اسلام است.

اجرای قطعاتی درباره شهدای ناجا و شهید حاج قاسم سلیمانی توسط غلامرضا صنعتگر بخش دیگر این مراسم بود. 
نظر شما