جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
ویژه‌برنامه «ریحانه بهشت» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با حضور بانوان سازمان فرهنگی هنری، شنبه ۲۷ بهمن در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.
ویژه‌برنامه «ریحانه بهشت» ویژه بانوان سازمان فرهنگی هنری برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) با عنوان «ریحانه بهشت» با حضور بانوان سازمان فرهنگی هنری، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی این سازمان، یکشنبه ۲۷ بهمن در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) از حضور موثر و فعالیت‌های خانم‌ها در برنامه‌های دهه فجر تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم قدردان زحمات بانوان باشیم و آن‌ها هم همیشه با همین نظم، کیفیت و با سلیقگی وظایف خود را انجام دهند.
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری یک سازمان معمولی نیست؛ سازمانی است که تک تک نیروهای ارزشمند، متدین، برنامه‌ریز و با پشتکارش بر اساس هدفی این سازمان را انتخاب کرده‌اند. هرجایی که یک تکلیفی هست یک بهره‌مندی نیز وجود دارد. هرجا که خداوند تکلیفی برای ما مقدر کرده، بدانیم که یک جایی در زندگی ما فایده‌ای دارد.  

امرودی به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اشاره کرد و او را به عنوان یک الگو نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان دانست و گفت: حتما به الگویی مثل حضرت فاطمه زهرا نگاه کنید، ببینید چه بهره‌ای می‌برید؟ آن وقت این تکلیف آسان می‌شود. امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند: دیدم مادرم از مغرب شروع کرد به نماز خواندن، نیمه شب شد دیدم دارد نماز می‌خواند، از خواب بلند شدم دیدم دارد دعا می‌کند تا دم صبح نماز، دعا و سجده‌های طولانی داشت. نزدیک شدم دیدم چه دعایی می‌کند، شنیدم که همه دعاها را نثار همسایه می‌کند. عرض کردم مادر این دعاها چیست که نثار همسایه می‌کنی؟ خطاب کرد: ای پسر آدم حواست باشد اول همسایه. همین یک الگو را ما در زندگی خود داشته باشیم کافی است.  اول به فکر همسایه باشیم. برای دنیای خود باید یک الگوی قوی مثل حضرت زهرا(س) داشته باشیم. شک نکنید که آخرت در پی او حتما خواهد آمد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: من آمده‌ام و با عشق دارم در این سازمان کار می‌کنم. نقد را می‌پذیرم اما اجازه توهین و جسارت به این سازمان را به کسی نمی‌دهم. سازمان فرهنگی هنری طلایه‌دار و عرشه‌دار مسائل فرهنگی است.

اجرای گروه سرود، گروه کر فرهنگ‌سرای امید و سخنرانی روانشناس از دیگر بخش‌های این مراسم جشن بود.
مطالب مرتبط
نظر شما