جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
سینما دیجیتال چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن هر روز با نمایش ۵ فیلم روز سینمای ایران میزبان علاقه‌مندان هنر هفتم است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فیلم‌های سینمایی «تورنادو»، «منطقه پرواز ممنوع»، «۲۳نفر»، «بنیامین» و «جهان با من برقص» عنوان پنج فیلمی است که روی پرده نقره‌ای سینما چاپلین در حال نمایش است.

در فیلم سینمایی «تورنادو» که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی در این سینما نمایش داده می‌شود، اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«منطقه پرواز ممنوع» فیلمی به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد و نقش آفرینی هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان است.

این فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

فیلم سینمایی «۲۳نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» و تهیه‌کنندگی «مجتبی فرآورده» فیلم دیگری است که هر روز در این سینما اکران می‌شود، از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری و عبدالحلیم تقلبی اشاره کرد.

موضوع این فیلم درباره گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

انیمیشن سینمایی «بنیامین» نیز به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی و کارگردانی محسن عنایتی در این سینما درحال اکران است. «بنیامین» اولین انیمیشن سال ۹۸ سینمای ایران و کاری از موسسه «آینده نگار» است است که در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان جایزه بهترین پویانمایی را دریافت کرد.

چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد از صداپیشگان این اثر هستند.

در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...

همچین نخستین ساخته سینمایی سروش صحت در مقام کارگردان با عنوان «جهان با من برقص» نیز در فرهنگ‌سرای بهمن درحال اکران است.

در این فیلم که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است، علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی و بهروز توکلی به ایفای نقش پرداخته اند.

درخلاصه داستان این فیلم آمده است، دوستان جهانگیز برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی واقع شده است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از زمان دقیق اکران، تهیه بلیت و اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن های 55308343 و ۵۵٠۵٠٣٧٣ تماس بگیرند.
نظر شما