جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
فرهنگ‌سرای سرو برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا پنج نمایشگاه از آثار هنری را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های عمومی در سراسر کشور دارای محدودیت‌های فراوان شده است. این مساله باعث شده که بسیاری از نگارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شود و آثاری از هنرمندان که قرار بود برای عموم به نمایش دربیاید به تعویق بیافتد. 

فرهنگ‌سرای سرو با همکاری هنرمندان عرصه تجسمی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه آثار خود را در فضای مجازی برگزار می‌کند. از آغاز زمان تعطیلی نگارخانه‌ها تا به امروز پنج نمایشگاه به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرامی فرهنگسرای سرو برگزار شده است که در زیر آنان را معرفی می‌کنیم. 

نقاشی‌های نوستالوژی ایرانی

نمایشگاه مجازی نقاشی «نوستالوژی ایرانی» نمایشگاه نقاشی و فلوید آرت متشکل از آثار شبنم علامه‌راد، هنرمند نام آشنای کشورمان است که در فضای مجازی فرهنگ‌سرای سرو به نمایش در آمده است. علاقه‌مندانی که این آثار را به صورت آنلاین می‌بینند می‌توانند نظرات خود را در انتهای این پست اینستاگرامی قرار بدهند؛ هنرمند خالق این آثار نظرات شما را می‌خوانند.
 
سبک‌های مدرن نقاشی با مضامین زندگی

نمایشگاه دیگری که در فضای مجازی و صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای سرو به مخاطبان عرضه شد، نمایشگاه گروهی نقاشی «رنگ روغن و سیاه قلم» بود. این نمایشگاه، آثار بنفشه زنده‌دل هنرمند عرصه تجسمی است که با مضامین زندگی و با آخرین سبک‌های مدرن نقاشی به مخاطبان عرضه شده است.
 
بنفشه زنده دل متولد ۱۳۶۸ و فارغ‌التحصيل کاردانی گرافیک، کارشناسی نقاشی و كارشناسی رشته معماری است. او از سال ۱۳۸۸ به‌طور جدی فعاليت خود را در اين هنر آغاز كرد و تاكنون علاوه بر آموزش تكنيک‌های نقاشی به صدها جوان علاقه‌مند، آثار خود را در قالب بيش از ده نمايشگاه انفرادی و گروهی به نمايش گذاشته است. بنفشه زنده‌دل جدیدترین نمایشگاه گروهی خود را به صورت مجازی در نگارخانه فرهنگ‌سرای برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای سرو به آدرس farhangsara_sarv این نمایشگاه را ببینند.
 
از «یزد تا بوداپست» با صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای سرو

نمایشگاه مجازی عکس «از یزد تا بوداپست» آثار عکاسی علی دولتی هنرمند خوش‌ذوقی است که از یزد تا بوداپست را سفر کرده و به ثبت عکس‌هایی فوق العاده پرداخته است. او در عکاسی‌های خود از انواع عکاسی شامل: عکاسی معماری، عکاسی طبیعت و عکاسی از مناظر پرداخته است. اصالت سنت‌های شرقی، نما و سازه‌های صنعتی و مدرن غربی در این مجموعه عکس‌ها کنتراستی خلاقانه و دوست داشتنی را برای مخاطبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر فراهم آورده است.

علی دولتی متولد ۱۳۵۹ و اهل تهران است؛ وی بعد از اتمام دوره متوسطه برای ادامه تحصیل به شهر بوداپست در مجارستان مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های مدیریت بازرگانی و اقتصاد به پایان رساند؛ او عکاسی را با یک دوربین اتوماتیک کونیکا شروع کرد و در سال ۱۳۸۳ به شکل خودآموز عکاسی را جدی گرفت و ابتدا با دوربین DSLR و بعد به مدت دو سال فقط با دوربین آنالوگ SLR تمام مراحل از عکاسی تا چاپ را انجام داد. از دیدگاه او نگاتیو عکس موجودی زنده است که هرچندگاه می‌تواند شکلی نو و صحبتی متفاوت داشته باشد. 

مجموعه عکس «از یزد تا بوداپست» گلچینی از عکس‌های گرفته شده طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ است که بیشتر آنها در شهرهای بوداپست، مجارستان و یزد عکاسی شده‌اند. تعدادی از عکسهای این مجموعه از نگاتیوهای قدیمی می‌باشد. این هنرمند نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در نگارخانه فرهنگ سرای سرو برگزار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرامی فرهنگ‌سرای سرو این عکس‌ها را به صورت مجازی ببینند. 

نمایشگاه مجازی گل چوب، هنری ابتکاری و برگرفته از خلاقیت

هنر گل چوب، هنری است ذهنی و برگرفته از قوه ابتکار و خلاقیت هنرمند با استفاده از مواد طبیعی و هرچیز کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت مانند برگ، هسته، حبوبات، بذر‌ها، دانه و ... که روی یک تکه چوب نقش می‌بندد. 

محمدمهدی حکیم الهی متولد سال ۱۳۳۲ شهرستان خوانسار است. او از زمان کودکی علاقه زیادی به هنر داشته و سرانجام در سال 1385 هنر گل چوب را ابداع و تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر هنری خلق کرده است؛ وی از سال 1388 آثار هنری خود را در چندین فرهنگسراهای مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ و هم اكنون جدیدترین نمايشگاه گل چوب «رنگ و زندگی» خود را در نگارخانه فرهنگسرای سرو به صورت مجازی برپا کرده است. 

آثار هنری آبرنگ در نمایشگاه نقاشی «آفتاب زمستان»

دیگر نمایشگاهی که در فضای مجازی فرهنگسرای سرو به نمایش درآمده است، نمایشگاه نقاشی «آفتاب زمستان» آثار هنری سمانه دهقان به سبک آبرنگ است. 

سمانه دهقان عضو انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران است؛ او این هنر را نزد اساتیدی همچون یزدچی، مرحوم سیاوش مظلومی پور و به سبک مینیمال احمد مقدسی فراگرفته است. او تاکنون نمایشگاه‌های زیادی را در گالری‌های مختلف برگزار کرده است. نمایشگاه «آفتاب زمستان» مجموعه‌ای از جدیدترین آثار هنری او است که در فرهنگسرای سرو برپا شده و به صورت مجازی برای مخاطبان به نمایش درآمده است. 

این آثار هنری در قالب ویدیو در صفحه اینستاگرامی فرهنگ‌سرای سرو بارگذاری شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آنها را تماشا کنند. 

نظر شما