پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری طرح «ترحیم مجازی» ویژه جان‌باختگان ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم‌ها و تجمعات مردمی به منظور کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس، سازمان فرهنگی هنری در راستای مأموریت فرهنگ‌سازی خود در جهت حفظ مناسک ایرانی اسلامی و التیام بخشیدن و تسکین خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را در این برهه‌ زمانی از دست داده‌اند، امکان برگزاری مراسم ختم و یادبود به صورت مجازی برای خانواده‌های داغدار تهرانی را فراهم می‌کند. 

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، مراسم «ترحیم مجازی» در فضایی مناسب همراه با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم و با دعوت از سخنرانان مذهبی، قاریان با رعایت کلیه نکات بهـداشتی و با حضـور تعداد محدودی از اعضـای خانواده متوفی برگزار و این امکان به وجود می‌آید به‌صورت زنده از صفحه اختصاصی برنامه «ترحیم مجازی» در اینستاگرام و همچنین صفحات شخصی وابستگان متوفی منتشر شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار تهرانی درباره‌ نحوه استفاده از این طرح ادامه داد: متقاضیان استفاده از طرح «ترحیم مجازی» می‌توانند تقاضای خود را در سامانه‌ی ۱۸۳۷ ثبت کنند تا همکاران سازمان در اسرع وقت نسبت به هماهنگی با خانواده متوفی اقدام کنند. همچنین قرار است در کنار این خدمت فرهنگی، خدمات مشاوره روانشناسی و مذهبی به خانواده‌های داغدار تهرانی داده شود.

فاطمیان پور در پایان ضمن ابراز امیدواری برای کنترل شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به هشدارهای وزارت بهداشت درباره پویش «در خانه بمانیم» گفت: این طرح تا لغو ممنوعیت برگزاری تجمعات به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
نظر شما