شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۷۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
رییس فرهنگ‌سرای خاوران با اشاره به اینکه کارگاه تولید ماسک حضرت زینب(س) با ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی کار خود را آغاز کرد و الان با ۱۰۰۰ دستگاه به کار خود ادامه می‌دهد، گفت:این کارگاه جزو سه کارگاه اصلی تولید ماسک مردمی شهر تهران است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص شروع فعالیت کارگاه تولید ماسک در این مرکز گفت:  کارگاه تولید ماسک همزمان با میلاد حضرت علی(ع) کار خود را آغاز کرد. یک هفته قبل از میلاد و همزمان با شروع بیماری کرونا با دوستان قرارگاه جهادی تحول اجتماعی شهر تهران جلسه‌ای داشتیم و گفتیم چه کمکی می‌توانیم برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم. دیدیم یک ظرفیتی در فرهنگ‌سرای خاوران وجود دارد و آن کلاس خیاطی با ۶ دستگاه است که این  دستگاه‌ها می‌توانند به تولید ماسک کمک کنند. ۴ دستگاه دیگر هم از مراکز گرفتیم و مجموعا با ۱۰ دستگاه این کارگاه کار خودش را شروع کرد.

وی افزود: با همت دوستان و  همکاران در فرهنگ‌سرای خاوارن تعداد چرخ خیاطی‌ها به عدد ۱۰۰۰ رسید و در حال حاضر با ۱۶۵ کارگاه و ۱۵۰۰ نفر در حال فعالیت، این قرارگاه جزو سه کارگاه اصلی تولید ماسک مردمی شهر تهران است.

قضات‌لو درباره نام‌گذاری این کارگاه گفت: به دلیل اینکه ادامه کار این کارگاه و جدی شدن آن مقارن شد با شهادت حضرت زینب(س)، به پیشنهاد دوستان اسم مشترکی به عنوان «قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)» انتخاب کردیم.

رییس فرهنگ‌سرای خاوران در ادامه بیان کرد: با توجه به نیازی که وزارت بهداشت و بخش‌های درمانی در خصوص اقلام بهداشتی و پزشکی دارند، تقریبا تمام تولیدات این قرارگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. با توجه به کمبودهایی که وجود دارد اگر این  تولیدات ده برابر هم شود، باز هم نیازهای بخش درمانی شهر تهران را پاسخ گو نیست و جا دارد که تولیدات بیشتر شود. فرصت خوبی است که دعوت کنم از همه کسانی که می‌توانند کمک کنند و در سه زمینه لبیک بگویند. اول کسانی که کارگاه‌های خیاطی و ظرفیت برای تولید ماسک دارند. ما می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم و مواد اولیه را در اختیارشان قرار دهیم. دوم کسانی که چرخ خیاطی دارند ولی به صورت انفرادی هستند، از این افراد دعوت می‌کنیم تا با رعایت اصول بهداشتی در یک فضای اشتراکی کارگاهی راه اندازی کنند. سوم کسانی که نه چرخ خیاطی دارند و نه مهارت خیاطی ولی می‌توانند به صورت غیرنقدی کمک کنند. برای مثال ماشین یا موتور سیکلت دارند که می‌توانند در جا به جایی ماسک‌ها کمک کنند.

اسماعیل قضات‌لو در پایان گفت: ماسک‌ها پس از تولید به پایگاه‌هایی که دستگاه‌های ضدعفونی کننده دارند فرستاده می‌شود و بعد از ضدعفونی کردن از فرهنگ‌سرای خاوران برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود. همچنین باید اشاره کرد که هزینه تولید ماسک تا به امروز به صورت کاملا مردمی جمع اوری شده است. 

نظر شما