جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا در روزهای قرنطینه و نوروز را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید درباره فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا در روزهای قرنطینه و نوروز گفت: با توجه به بخشنامه‌ای که درباره حضور حداقلی کارکنان در فرهنگ‌سرا برای مقابله با شیوع کرونا صادر شد، تمرکزمان را بر فعالیت در فضای مجازی گذاشتیم. بخش عمده‌ای از برنامه‌های آموزشی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در فضای مجازی ادامه پیدا کرد و کلاس‌ها به صورت مجازی روند خود را ادامه می‌دهد. قصد داریم پس از ۱۵ فروردین برای دوره جدید آموزش‌های مجازی ثبت نام کنیم و علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها که با سرفصل‌های متنوع برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: یک بسته ویدئویی با موضوع «سالمندان و بیماری کرونا» آماده کرده‌ایم که به بایدها و نبایدهایی که سالمندان باید رعایت کنند، می‌پردازد. با توجه به اینکه فرهنگ‌سرای امید توجه ویژه‌ای به شهروندان سالمند دارد، در این ویدئوها به زبان ساده بیان می‌شود که اگر سالمندی به کرونا مبتلا شد، چه اقداماتی باید انجام دهد، چه نوع تغذیه‌ای باید داشته باشد و... همچنین نکاتی درباره دید و بازدید عید مطرح می‌شود. با توجه به خبرهایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اضطراب ابتلا به کرونا برای سالمندان مضاعف است و باید در این حوزه کار کرد.

خسروی ادامه داد: یک مجموعه هفت قسمتی آموزش ساخت کاردستی نیز برای کودکان آماده کرده‌ایم که کمک می‌کند کودکان با همکاری والدین به ساخت کاردستی بپردازند. مسابقه نقاشی کودکان با عنوان «کرونا را شکست می‌دهیم» را از اسفندماه آغاز کرده‌ایم و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. در پایان برگزیدگان مسابقه انتخاب می‌شوند و علاوه بر اهدای جایزه، آثار برگزیده در مطبوعات چاپ خواهد شد. طرح درس‌ها و مشق شب نوآموزان پیش‌دبستانی فرهنگ‌سرای امید نیز با عنوان «پیک شادی» از طریق فضای مجازی در اختیارشان قرار گرفته تا از فضای آموزشی دور نشوند.

وی اضافه کرد: برنامه دیگرمان «خط ارتباط» نام دارد که در ۱۱ قسمت تهیه شده و کارشناس روانشناس این برنامه نکاتی درباره ارتباط زوجین بیان می‌کند و سعی دارد به افراد کمک کند که در این روزها ارتباطشان در خانواده را تقویت کنند. مجموعه پادکست «آرامش بهاری» نیز ۱۰ روش برای داشتن یک خانواده شاد در ایام نوروز مطرح می‌کند. همچنین برنامه «فرصت نوروز فرصت کتابخوانی» برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود. سال گذشته کتاب‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دادیم، ولی امسال با توجه به قرنطینه، شهروندان را به کتاب‌های الکترونیکی و صوتی ارجاع می‌دهیم. در این برنامه ۱۰ کتاب در موضوعات و رده سنی متنوع به مخاطبان معرفی می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ درباره میزان استقبال شهروندان از برنامه‌ها بیان کرد: سعی کرده‌ایم برنامه‌ها را به شکلی طراحی کنیم که بازخورد داشته باشد و مخاطبان بتوانند نظراتشان را به ما منتقل کنند. هم در برنامه‌هایی که در حوزه کودک برگزار شده و هم در برنامه‌هایی که به سالمندان مرتبط است، بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرده‌ایم و فضای مثبتی وجود دارد. از میزان لایک ها و تعداد بینندگان محتواها هم اینطور بر می‌آید که استقبال خوب بوده است.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ می‌توانند به ۶ صفحه این مرکز در فضای مجازی به نشانی‌های @farhangsara_omid، @kh.f.hafeziyeh، @kh.f.mehravar، @no_daaan، @ketabestan13 و @shokofehaye.zendegi مراجعه کنند.
نظر شما