پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) در فرهنگ‌سرای خاوران همزمان با نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور تشکیل شد و تا به امروز موفق به تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) در‌ فرهنگ‌سرای خاوران از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور تشکیل شد و تا به امروز موفق به تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک برای کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا شده است.

این قرارگاه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) فقط با ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی آغاز به کار کرد، به مرور افراد بیشتری جذب این فعالیت جهادی شدند؛ امروز در مجموع قرارگاه با هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار و یک هزار و ۴۰۰ دستگاه چرخ خیاطی مشغول به فعالیت است و این کارگاه در فرهنگسرای خاوران یکی از سه کارگاه اصلی تولید ماسک شهر تهران محسوب می‌شود.

ماسک‌های قرارگاه با رعایت کامل اصول بهداشتی تولید می‌شوند و پس از اجرای صحیح روند استریلیزاسیون، بخش عمده ماسک‌ها برای توزیع در بین کادر درمانی بیمارستان‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. تا کنون بیش از هزار و ۵۰۰ دست گان نیز برای کادر درمان و بیماران تولید شده است.

تولید ۵۰۰ هزار ماسک در فرهنگ‌سرای خاوران

هزینه تولید ماسک در قرارگاه تا کنون کاملاً به صورت مردمی تأمین شده است و علاقه‌مندان برای مشارکت در این کار و پیوستن به قرارگاه جهادی حضرت زینب(س) می‌توانند به فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

تولید ۵۰۰ هزار ماسک در فرهنگ‌سرای خاوران

این کار به فرهنگ‌سرای خاوران نیز محدود نیست و سایر مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آن پیوسته‌اند. فرهنگ‌سرای رضوان در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) یکی از مراکزی است که این فعالیت را آغاز کرده است.
نظر شما