شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۷۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
مجموعه ویدیو «بازی با انگشت‌ها» اثر مصطفی رحماندوست در ۱۶ قسمت ویژه کودکان و والدین آنها توسط فرهنگ‌سرای فردوس تولید و منشر می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس با شعار محوری «خانه همیشه امن است» و با هدف ایجاد سرگرمی و آموزش برای کوکان و والدین آن‌ها در روزهای خانه‌نشینی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مجموعه ویدیو «بازی با انگشت‌ها» را به تفکیک هریک از بازی‌ها به صورت ویدیوهای چند دقیقه‌ای برای نشر در فضای مجازی تولید و منتشر می‌کند.

«بازی با انگشت‌ها» اثر شاعر و نویسنده مصطفی رحماندوست، کتابی است با ۱۶ شعر و ۱۶ قصه از پنج انگشت دست، برگرفته از بازی ایرانی و کهن «لی لی لی لی حوضک» که همواره مورد علاقه کودکان بوده است.

این کتاب تلفیقی از «شعر»، «بازی»، «قصه» و «نمایش» است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است. انگشت‌ها در هر قصه از این کتاب، وارد ماجرای تازه‌ای می‌شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می‌شوند. راهنمای اجرای هر بازی در هر صفحه با حروف کوچکتر آورده شده است و هر قطعه شعر همراه با روش قصه‌گویی، چگونگی انجام آن بازی را در اختیار مادر، پدر، آموزگار یا مربی کودک قرار می‌دهد.

۹ قمست از این کتاب با عناوین: خانواده، گل خوشبو، حیوانات، لی لی لی حوضک، زنبور،سفر به مشهد، چهارفصل، پنج تا موش کوچولو و چندتا دکان با اجرای نسترن شلت کارشناس و مجری کودک به همراهی نویان بهاری از اعضا خردسال کتابخانه فردوس تولید و منتشر شده و ۷ قسمت آن نیر در دست تولید است.

علاقه‌مندان برای مشاهده این ویدیوها می‌توانند به صفحه فرهنگ‌سرای فردوس در آپارات و اینستاگرام به نشانی @ferdoss.farhangsaraa مراجعه کنند.
نظر شما