چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
فرهنگ‌سرای معرفت برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدام به برگزاری گالری‌گردی در فضای مجازی کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در روزهایی که مردم به سبب شیوع ویروس کرونا کمتر از خانه بیرون می‌آیند، نگارخانه فرهنگ‌سرای معرفت در روزهای قرنطینه نمایشگاه‌هایی از هنرمندان در فضای مجازی به نمایش گذاشته است. علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را به صورت آنلاین در اینستاگرام فرهنگ‌سرای معرفت ببینند و نظرات خود را بیان کنند.

نمایشگاه نقاشی با عنوان «ایران بانو»

نگارخانه فرهنگ‌سرای معرفت منتخبی از آثار هنرمندان به سرپرستی الهه نوروزی را با عنوان «ایران بانو» با تکنیک آبرنگ در فضای مجازی به نمایش گذاشته است. 

الهه نوروزی دانش‌آموخته طب و فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است و در طول فعالیت‌های هنری خود در نمایشگاه‌های مختلف گروهی و انفرادی شرکت کرده است.

همچنین زهرا هوشدار اخلاصی دارای مدرک کارشناسی گرافیک و حدود ۱۵ سال سابقه کار در حوزه گرافیک است و در حال حاضر نیز به صورت کاملاً تخصصی در حوزه آبرنگ فعالیت می‌کند. اخلاصی دوره‌های آموزشی خود را نزد استادان زهتاب، سهیلی و شهیدی گذرانده و در حال حاضر نیز از دانش و تجربه استاد صافی بهره‌مند است. وی پیش از این آثار خود را در پنج نمایشگاه انفرادی و گروهی به نمایش نمایش گذاشته است.

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن 

این نمایشگاه منتخب آثار هنرمندان نقاش در نگارخانه معرفت است که این نمایشگاه با موضوع آزاد برگزار شد.

نرگس کریمی، مریم اصل رحیمی، شیما اشرفی، سارا اوصیا، علیرضا رنجبری، مهسا نجارزادگان و... هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. 

نمایشگاه آبرنگ حسین دشتستان 

سومین نمایشگاه مجازی نگارخانه معرفت با آثار حسین دشتستان با موضوع معماری و فضاهای شهری ایران و جهان به نمایش گذاشته شده است.

آبرنگ متریالی است که به شفافیت و سیال بودن شناخته شده است. رنگ‌های آبرنگ یا از رنگدانه‌های طبیعی مانند خاک رس و کانی‌ها و یا از رنگدانه‌های ترکیبی به دست می‌آیند و در نهایت با ماده‌ای چسبی که حلال در آب است به هم فشرده می‌شوند که به صورت لوله‌ای، خمیری، پالت آبرنگی و مایع وجود دارد.

نمایشگاه تایپوگرافی امام زمان(عج)

نگارخانه معرفت به مناسبت نیمه شعبان نمایشگاه منتخبی از آثار جمعی از هنرمندان گرافیست با موضوع امام زمان(عج) را به سبک تایپوگرافی به نمایش گذاشته است.

تایپوگرافی روشی در ارتباط تصویری است که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، برای زیبا و تلطیف کردن کلمات چاپی که خشک به نظر می‌رسیدند، حرکاتی در قسمت‌هایی از حروف و تاکید بر آن ایجاد می‌کردند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه‌ها به صفحه اینستاگرام @marefat.farhangsara و صفحه آپارات www.aparat.com/marefat.farhangsara  مراجعه کنند.
نظر شما