پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
رییس فرهنگ‌سرای ارسباران برنامه‌های این مرکز تشریح کرد
رییس فرهنگ‌سرای ارسباران از برگزاری برنامه‌های این فرهنگ‌سرا در فضای مجازی در روزهای شیوع کرونا خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی یوسفی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگ‌سرای ارسباران درباره برنامه‌های این فرهنگ‌سرا که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌ریزی کردیم که برنامه‌های فرهنگ‌سرای ارسباران را در فضای مجازی اجرا کنیم. در حوزه آموزش، با هماهنگی مربیان، دوره‌های آموزشی را در ۱۸ رشته مجازی ادامه دادیم تا ترم زمستان به پایان برسد و نظر مخاطبان این دوره‌ها نیز جلب شد. هشت رشته هنری نیز در صفحات مجازی خود استادان ادامه پیدا کرد. 

وی افزود: در سال جدید در چند محور هنری مانند نمایش، سینما، موسیقی، تجسمی و ادبیات دوره‌های تازه‌ای را آغاز کرده‌ایم. پنج نمایشگاه تجسمی آنلاین، طراحی و انتشار ۱۱ پوستر با موضوع مقابله با کرونا، تولید و انتشار نمایش رادیویی، معرفی فیلم‌های فاخر ایرانی، معرفی کتاب‌های مرتبط با سینما، انتشار کلیپ‌هایی از برنامه‌های اجراشده در گذشته در حوزه موسیقی و معرفی هفت عنوان کتاب در حوزه فن نویسندگی از برنامه‌های فرهنگ‌سرای ارسباران در این روزها بوده است. 

یوسفی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ‌سرای ارسباران در حوزه کتابخوانی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد کتابخانه‌های منطقه زیاد است، فعالیت‌های حوزه کتابخوانی را در فضای مجازی ادامه دادیم که معرفی ۱۶۰ عنوان کتاب و مجله و برگزاری مسابقه کتابخوانی «خدا کند که بیایی» از جمله این برنامه‌ها بوده است. دو خانه موزه شهید مطهری و شهید بهشتی در این منطقه واقع است که برای آنها بازدید مجازی ایجاد کردیم. برنامه «برگی از خاطره» نیز به بیان خاطرات شنیده نشده این دو شهید بزرگوار می‌پردازد. 

وی ادامه داد: کانون‌ها و مراکز مشارکتی ما نیز فعال بوده‌اند و در حوزه‌های روانشناسی، هنر و مذهبی تولید کلیپ داشته‌اند. فرهنگ‌سرای ارسباران در مناسبت‌های عید مبعث، روز جمهوری اسلامی و اعیاد شعبانیه هم در فضای مجازی فعال بوده است. تلاش کردیم توجه ویژه‌ای به هنرمندان داشته باشیم، چرا که این قشر در روزهای شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و با گروه‌های هنری برای تولید آثار در حوزه‌های گوناگون همکاری داشته‌ایم. 

یوسفی استقبال شهروندان از برنامه‌ها را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: ما از قبل در فضای مجازی دنبال کننده‌های خیلی خوبی داشتیم و در روزهای شیوع کرونا هم با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شدیم. البته خاصیت برگزاری برنامه‌های هنری از جنس برنامه‌های فرهنگ‌سرای ارسباران حضور مخاطب و ارتباط نزدیکش با هنرمند است، اما سعی کردیم در فضای مجازی نیز این ارتباط را برقرار کنیم. 

وی در پایان گفت: در فرهنگ‌سرای ارسباران توجه ویژه‌ای به «جهش تولید» شعار سال داشته‌ایم و در فضای مجازی با هشتگ جهش تولید و انتشار لوگوی شعار سال حضور داریم. حمایت از هنرمندان برای تولید آثار هنری دیگر فعالیتی است که خواهیم داشت تا این شعار در عرصه هنر نیز محقق شود. هنرمندان سرمایه‌های ما هستند و باید از تولیدات آنها حمایت کنیم. برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌هایی به صورت مجازی راه خوبی برای این کار است. کانون کسب و کار را هم راه‌اندازی خواهیم کرد که به صورت عملیاتی به شعار جهش تولید می‌پردازد و وظیفه عمده آن شناسایی و پرورش استعدادها در کسب و کارهای فرهنگی و هنری خواهد بود. 

نظر شما