پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، «سخن صادق» با مجموعه‌ای از احادیث گوهربار امام صادق(ع) در قالب نماهنگ و پاورپوینت به همت فرهنگ‌سرای گلستان تهیه و تنظیم شده و در فضای مجازی برای بازدید مخاطبان بازنشر می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سخن صادق» که در تزکیه نفس و حقایق و معارف الهی یکی از مهم‌ترین منابع مطالعاتی است و در منابع اسلامی از جمله کتاب مصباح الشریفه و مفتاح الحقیقه بیان شده است و با هدف ترویج معارف الهی و معرفی متون اسلامی معتبر، درک حقایق آسمانی برای بهتر زیستن و آرامش روحی و نیز آشنایی مخاطبان با منابع روایی تدارک دیده شده است.

ویژگی مهم این کتاب دقت در شناخت اسرار حقیقت، بیان لطایف اخلاقی، کشف مراحل سیر و سلوک، خصوصیات مراتب ایمان است که با دقت و تحقیق با کمترین نقطه ضعف و سستی مطالب می‌تواند به عنوان منبع معتبری برای پژوهش و مطالعه  قرار گیرد.

این کتاب اثری عربی و منسوب به امام جعفر صادق(ع) است که مشتمل بر روایات اخلاقی عرفانی است و همچنین سید بن طاووس، محدث نوری، شهید ثانی، مسکین الفواد، فیض کاشانی و میرزاحسین نوری صحت و سقم این کتاب را تأیید و در آثار خود نیز از مطالب آن بهره بردند.

علاقه‌مندان برای مطالعه و بهره‌برداری از فایل‌های تصویری و صوتی تولیدشده در این خصوص می‌توانند از طریق فضای مجازی و اینستاگرام فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara ما را دنبال کنند. 

نظر شما