سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
فرهنگ‌سرای امام(ره) به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری منتشر کرد:
«یار راستان» عنوان مجموعه آثار گرافیکی در قالب نگارگذر است که به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «یار راستان» عنوان مجموعه آثار گرافیکی در قالب نگارگذر است که به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد. این محصول ویژه بازخوانی شخصیت شهید مطهری از منظر امام خمینی(ره) است که با شناخت دقیق و دیرینه‌ای که امام(ره) از شهید مطهری و آثار او داشت، مورد بازاندیشی و نشر قرار گرفته است.

فرهنگ‌سرای امام(ره) در سالروز شهادت این اسوه علم، اخلاق و مجاهدت، برای نمایاندن چهره واقعی ایشان نگاهی گذرا به جایگاه این متفکر گرانقدر در اندیشه امام خمینی(ره) دارد. از این رو فرازهایی از گفتار و نوشتار امام شهیدان، درباره شهید مطهری مورد اشاره و بازخوانی قرار گرفته است. همچنین در این نگارگذر بخشی از نگاه همراه با ارادت شهید مطهری به امام راحل بازخوانی شده است.

در بخشی از این محصول که ویژه ایام قرنطینه در فضای مجازی تولید شده، آمده است: سالروز شهادت شهیدی مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت، آثار قلم و زبان او بی‌استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می‌گرفت برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست.

همچنین دو نماهنگ از سخنان شهید مطهری توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید شده که در این ایام منتشر می‌شود.

«یار راستان» یکی از مجموعه فعالیت‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) در فضای مجازی است که علاوه بر فعالیت‌های عمومی در این فضا به صورت تخصصی در برنامه‌هایی چون  گلستان امام، خلوت خاطره، نقطه عطف، اندیشه امروز، گلشن کمال   و... در حوزه امام‌شناسی و سبک زندگی امام راحل اهتمام دارد.

نشانی آدرس اینستاگرام فرهنگ‌سرای امام(ره) imam.farhangsara است.
نظر شما