پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، فرهنگ‌سرای امام(ره) یک محصول مجازی در قالب اینفوگرافی با عنوان «امام و آرمان صلح جهانی» تولید و منتشر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، فرهنگ‌سرای امام(ره) با هدف بررسی دیدگاه امام خمینی(ره) درباره صلح، یک محصول مجازی در قالب اینفوگرافی با عنوان «امام و آرمان صلح جهانی» تولید و منتشر کرد.

از نظر امام راحل برقراری صلح جهانی پایدار مستلزم استقرار عدالت جهانی است و برقراری عدالت جهانی پیش‌شرطی برای برقراری صلح جهانی است. امام لازمه صلح و صفای جهانی را زیست مسالمت‌آمیز با همه کشورهای عالم می‌دانست.

بر این اساس در این تولید فرهنگی گزیده بیانات و منویات ایشان با مشارکت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در باب صلح جهانی و نیز صلح امام حسن(ع) تدوین شده و در قالبی کوتاه و گرافیکی این دیدگاه‌ها ابراز می‌شود.

در بخشی از این اینفوگرافی آمده است:
«روابط، با تمام خارجی‌ها بر اساس اصل احترام متقابل خواهد بود. در این رابطه نه به ظلمی تسلیم می‌شویم و نه به کسی ظلم می‌کنیم.»

اینفوگرافی «امام و آرمان صلح جهانی» یکی از مجموعه فعالیت‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) در فضای مجازی است که علاوه بر فعالیت‌های عمومی در این فضا به صورت تخصصی در برنامه‌هایی چون گلستان امام، یار راستان، خلوت خاطره، نقطه عطف، اندیشه امروز و گلشن کمال در حوزه امام شناسی و سبک زندگی امام راحل اهتمام دارد. نشانی صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا imam.farhangsara است.

نظر شما