جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل حیات طیبه را همان آرمان و اصول یک جامعه دانستند و فرمودند: عدالت، آزادیخواهی، عزت ملی و استقلال حیات طیبه است و ملت توسری‌خور حیات طیبه ندارد.
 رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل، حیات طیبه را همان آرمان و اصول یک جامعه دانستند و فرمودند: عدالت، آزادیخواهی، عزت ملی و استقلال حیات طیبه است و ملت توسری‌خور حیات طیبه ندارد.

«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ هرکس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه‏‌اى حیات [حقیقى] بخشیم و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏‌دادند پاداش خواهیم داد.»

کاری که انقلاب در آغاز انجام می‌دهد ترسیم آرمان‌ها است. این آرمان‌ها تغییر ناپذیرند، اندیشه تغییر پذیر است، تحولات روزمره تغییر پذیر است اما اصول و آرمان‌ها تغییر پذیر نیستند.از اول خلقت بشر تا امروز عدالت یک آرمان است، آزادی انسان یک آرمان است. آرمان‌ها را انقلاب تصویر و ترسیم می‌کند بعد به سمت آن حرکت می‌کند، حال اگر بخواهیم برای آرمان تعبیر قرآنی بیاوریم آن حیات طیبه است.

دعوت همه پیامبران به حیات طیبه است و این یعنی همه چیزهایی که بشر برای بهزیستی و سعادت خود به آنها احتیاج دارد. مثلاً عزت ملی و استقلال حیات طیبه هستند. ملت ذلیل و توسری خور حیات طیبه ندارد. در عبادات و در کتاب‌ها که نباید حیات طیبه جست‌وجو کرد. واقعیات زندگی اینها است.


نظر شما