چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۹۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه مجازی قرآن، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت موسسات مردمی برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه شد.
عبدالهادی فقهی‌زاده در جلسه بررسی کلیات طرح نمایشگاه مجازی قرآن کریم در سال ۹۹ گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی و موسسات مردمی امری ضروری است و استفاده از امکانات و تسهیلات شهرداریها، خانه کتاب، مساجد و سایر بخش ها می تواند روند موفقیت ما را در نمایشگاه مجازی دو چندان کند.
وی با اشاره به شعار جهش تولید و منویات رهبر انقلاب تاکید کرد: باید به رونق و کسب و کار قرآنی و تولید گران این عرصه کمک کنیم و این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای ارائه دستاوردها و محصولات فاخر در حوزه قرآن و عترت است.
فقهی زاده ضرورت امکان سنجی در اجرای نمایشگاه مجازی قرآن کریم را امری اجتناب ناپذیر برشمرد و گفت: در کنار نمایشگاه حقیقی این نمایشگاه با کیفیت متفاوت و با پیشرفت خوب در سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد. بر همین اساس نگاه و رویکرد ما در مقایسه با نمایشگاه حقیقی می بایست تغییر کند و به کارگیری مشاورین زبده در خصوص روند کار نمایشگاه امری ضروری است.
این استاد دانشگاه اجرای شیوه نامه اجرایی مناسب و جدول زمانبندی را تضمینی برای هدر ندادن زمان دانست و گفت: در اجرای این نمایشگاه سرعت را فدای دقت نمی‌کنیم تا با دقت نظر کافی نمایشگاهی در  شأن قرآن کریم و مخاطبان اجرا نماییم.
وی همچنین طرح ها و برنامه های تعاملی را امری ارزنده دانست و گفت : اجرای برنامه‌های تعاملی بازخورد ویژه‌ای دارد و مورد حمایت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می باشد که در این راستا می توانیم از تجربیات گذشته در نمایشگاه کتاب استفاده کنیم.
فقهی زاده از ضرورت پرداختن به رویکردهای مختلف نمایشگاه مجازی سخن گفت و افزود: نمایشاه را نباید به یک کارکرد محدود کرد بلکه باید تلفیقی از کارکردها و رویکردهای به‌روز با توجه به نیازسنجی عمومی برای مخاطبین به نمایش درآوریم.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماه گذشته در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا از احتمال برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم به عنوان یکی از برنامه های قابل اجرا در ایام کرونایی خبر داد که در مرحله امکان سنجی قرار داشت.
به همین منظور در تلاشیم ضمن بررسی زمینه های موجود برای برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن، بعضی از شاخه های فعالیت خودمان و موسسات قرآنی کشور و مراکز فرهنگی قرآنی را در سطح ملی را بازسازی کنیم. مثلا فروشگاه مجازی آثار مکتوب قرآنی یا ایجاد نمایشگاه دائمی یا طولانی مدت آثار الکترونیکی قرآنی و همچنین برگزاری بعضی جشنواره های هنری به شکل مجازی که مسئولیت این مرحله نیز به یکی از ادارات کل سپرده شده و مشغول بررسی طرح ها هستیم که توضیحات بیشتر در آینده ارائه خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما