پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۰۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
آیت‌الله اعرافی گفت: از برنامه‌هایی که در جهت جبران کاستی راهپیمایی روز قدس امسال برگزار می‌شود، کنگره بین‌المللی قدس شریف است که در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می‌شود.
آیت‌الله اعرافی طی نشست خبری کنگره بین‌المللی قدس شریف اظهار داشت: به دلایل شرایطی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، امسال از برگزاری راهپیمایی روز قدس معذور هستیم، اما به لطف الهی قرار است این معذوریت و کاستی جبران شود. البته در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد که در روز جهانی قدس در شهرهای سفید و زرد که امکان اقامه آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان است، در همان محل بیانیه قدس هم قرائت و سخنرانی شود. احتمالاً در یک سری از کشورهای دنیا هم که از لحاظ کرونا مشکلی نداشته باشند، راهپیمایی صورت می‌گیرد. با این حال قرار شد در شهر بزرگ تهران هم راهپیمایی به شکل نمادین و در قالب حضور خودرویی باشد.
برگزاری کنگره بین‌المللی قدس شریف
رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در جهت جبران کاستی راهپیمایی روز قدس امسال برگزار می‌شود، کنگره بین‌المللی قدس شریف است که در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت (۱۸ و ۱۹ ماه می) به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شود. 
در این کنگره مهمانانی از ۱۸ کشور مختلف دنیا حضور دارند و سخنرانی می‌کنند. 
زنده نگهداشتن قدس شریف با استفاده از ظرفیت نخبگانی سازمان‌های مردم نهاد و حرکت بزرگ اربعین حسینی، بررسی نقش تروریسم دولتی در مسئله فلسطین و جهان اسلام، بررسی استراتژی جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس و تبیین ترفندها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از اشغال فلسطین از جمله اهداف این کنگره است.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: این کنگره به صورت مجازی با بهره‌گیری از نرم افزار adobe connect اجرا می‌شود و از طریق آدرس اینترنتی Live.alarbaeen.ir به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین در اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوپ هم با همین آدرس کنفرانس پخش می‌شود. زمان برگزاری آن هم ساعت ۱۸ الی ۲۰ به وقت ایران و ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ به وقت مکه در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه است.
قدس و مسجدالاقصی نماد امت اسلامی و تمدن اسلامی است
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: قدس و مسجدالاقصی نماد امت اسلامی و تمدن اسلامی است. اهتمام به روز قدس، اهتمام اسلامی و مرتبط با همه امت اسلامی است. چون اسرائیل به همه منافع امت اسلامی یورش برده است. در ۷۲ سال گذشته ما از یک سو شاهد یک پرونده ننگین و از سوی دیگر شاهد درخشش فلسطین و مقاومت امت اسلامی هستیم. 
با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهان تغییر کرد و آرمان فلسطین مطرح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد این بودیم که اسرائیل به محاصره نیروهای مقاومت درآمد و شکست خود را پذیرفت.این عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه کنگره بین‌المللی قدس شریف اعلام جدیدی برای همراهی با امت فلسطین و مقاومت امت اسلامی است، گفت: دکترین جمهوری اسلامی ایران بر پایه انتخابات آزاد در فلسطین با حضور همه فلسطینیان است. اگر این منطق مورد قبول قرار نگیرد، جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مشروع و مقاومت در برابر اشغال می‌پردازد. امسال از جهت دیگری آرمان فلسطین و فلسطینیان برای ما اهمیت دارد و آن هم معامله قرن است. امریکایی‌ها امسال معامله قرن را مطرح کردند تا سازشی میان فلسطینیان و اشغال گران به وجود بیاید و مسجدالاقصی که نماد اندیشه اسلامی است را به عنوان پایتخت خود اعلام کنند، اما ما همین جا اعلام می‌کنیم که معامله قرن محکوم به شکست است و گروه‌های مقاومت اسلامی به آن تن نمی‌دهند و ایستادگی می‌کنند.
 امیدواریم در روز قدس امسال شاهد حضور قوی‌تر امت اسلامی برای دفاع از فلسطین باشیم و هر چه زودتر رژیم اشغالگر اسرائیل از صفحه روزگار برچیده شود.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علاوه بر پخش زنده و آنلاین این کنگره پس از برگزاری آن، کلیپ‌ها و گزارش‌هایی به صورت آفلاین هم منتشر می‌شود. در این کنگره افرادی چون شیخ عیسی قاسم و شیخ احمد حصون و … حضور دارند. 
در روز پایانی کنگره هم بیانیه پایانی کنگره قرائت می‌شود که در آن مواضعی که گروه مقاومت اسلامی اتخاذ کرده است، اعلام و پیشنهادهایی هم ارائه می‌شود.محورهای کنگره بین‌المللی قدس شریفآیت‌الله اعرافی اظهار داشت: قدس در اندیشه امام خمینی و مقام معظم رهبری تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، گفتمان مقاومت اسلامی و آزادسازی قدس شریف، فلسطین در مسیر تحولات، فلسطین و مسائل حقوق بشر، افراطی‌گری، تروریسم و مسئله فلسطین، معامله قرن، ترفند آمریکا برای تثبیت اشغالگری و … از جمله موضوعات و محورهای این کنگره هستند.
لازم به ذکر است کنگره بین‌المللی قدس شریف با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
 ریاست این کنگره به عهده آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور است و دبیری آن نیز به عهده حجت الاسلام سید جواد مظلومی معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری است. اساتیدی چون آیت‌الله عباس کعبی، سید حمید حسینی، فواد ایزدی، سید محمدرضا خوشرو، لاله افتخاری، محمد حسن شجاعی فرد و … اعضای هیئت علمی کنگره بین‌المللی قدس شریف هستند.
نظر شما