شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
طرح ملی و قرآنی ۱۴۵۴ با شعار «خانواده و آرامش» از ۳۰ خرداد و به همت شبکه قرآن و هماهنگی بقیه شبکه‌های سیما در سراسر کشور برگزار می‌شود.
طرح ملی و قرآنی ۱۴۵۴، با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم در خصوص گفتمان قرآنی در جامعه و بین مردم با شعار خانواده و آرامش با هماهنگی تمام شبکه های سیما، صدا و سیمای مراکز استان ها و نهادهای قرآنی کشور از ۳۰ خرداد در ۳۲ استان کشور آغاز خواهد شد و تا سی مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
طرح درس خانواده و آرامش شامل موضوع ها و آیات کاربردی قرآن، برگزاری مسابقه روزانه از شبکه های سیما در عنوان های مختلف و همچنین مسابقه های جانبی مانند خطاطی و داستان نویسی از بخش های طرح قرآنی ۱۴۵۴ خواهد بود. 
برگزاری آزمون سراسری مفاهیم موضوعی قرآن کریم در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این طرح ملی و قرآنی است.
جلسه سیاستگذاری طرح ملی انس با قرآن کریم ۱۴۵۴ در یک هزار و چهار صد و پنجاه و چهارمین سال نزول قرآن با حضور اعضا  اتاق فکر طرح در شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد و در جلسه هماهنگی و هم افزایی طرح ملی انس با قرآن کریم ۱۴۵۴ مقرر شد تا پنج کمیته در قالب های پشتیبانی و اجرایی، علمی و محتوایی، روابط عمومی و فضای مجازی، برنامه سازی و نهادها و معاونت استان‌ها و شبکه های سیما جهت بازدهی کمی و کیفی طرح تشکیل شود.
 مراسم اختتامیه طرح ملی و قرآنی ۱۴۵۴ شهریور سال جاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما