پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از فعالان مقاومت
در آستانه روز جهانی قدس، کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از فعالان مقاومت در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ و  هنر»، در آستانه روز جهانی قدس، آیین افتتاح کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شماری از فعالان حوزه مقاومت و فلسطین و جمعی از اعضای شورای اندیشه‌ورز بین‌الملل این سازمان در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار شد. 

در این برنامه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد، یوسف بالو رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی با خوشامدگویی به حاضران گفت: مدت زمان طولانی‌ای طی شد تا کتاب‌های تخصصی این مجموعه جمع‌آوری شود و از آقای صفاتاج سپاسگزاریم که کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را برای استفاده عموم به کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی اهدا کردند. 

وی افزود: همچنین به زودی میز پژوهش انقلاب و مقاومت اسلامی را خواهیم داشت تا گام‌های استواری در جهت گسترش فرهنگ مقاومت اسلامی برداریم. 

باقری: باید به سال ۵۷ برگردیم

محمدرضا باقری از اعضای شورای اندیشه‌ورز بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی بود که عنوان کرد: از آقای امرودی تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند فضای فرهنگی هنری شهر تهران را با فرهنگ مقاومت همراه کنند. یاد شهید سلیمانی سردار مقاومت و آقای شیخ‌الاسلام سردار دیپلماسی مقاومت را نیز گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: ما چاره‌ای جز بازگشت به خویشتن خویش نداریم. باید به سال ۵۷ برگردیم تا بتوانیم گام دوم انقلاب اسلامی را هر چه محکم‌تر برداریم. راه رسیدن به تمدن اسلامی بازگشت به خویشتن در مسائل علمی، فرهنگی، هنری و... است و امروز جای خوشحالی است که کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی افتتاح می‌شود. 

باقری تصریح کرد: برای اجرای منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری باید چنین کارهایی انجام داد تا بتوانیم نسل جوان را با حقیقت انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کنیم. بعد از ۲۴ سال که به عنوان سخنران روز قدس در ترکیه حضور داشتم و اخراج شدم، جا دارد از اینجا روز جهانی قدس را گرامی بدارم و از سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری این برنامه‌های ارزشمند تشکر کنم. 

اکبری: اشغال فلسطین اشغال اسلام است

در ادامه حسین اکبری رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی به ریشه‌یابی نقش استکبار جهانی در اشغال فلسطین پرداخت و گفت: بعد از فروپاشی نظم دوقطبی جهان، نیروی واحدی که ادعا می‌کرد نظم جهانی و تک‌قطبی است، نیروی مقاومت اسلامی را در برابر خود دید. همیشه این باور را داشته‌ایم که اشغال فلسطین تنها اشغال یک سرزمین نیست و اشغال اسلام است. 

وی افزود: اگر مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار شکل نمی‌گرفت، معلوم نبود چه اتفاقاتی در جهان اسلام رخ می‌داد. اراده خداوند و همت مقاومت باعث شد اهداف نظم جهانی که می‌خواست لیبرال دموکراسی را بر جهان حاکم کند، شکست بخورد. امیدواریم به زودی با افول آمریکا و فروپاشی رژیم صهیونیستی، چندجانبه گرایی در جهان ایجاد شود. 

اکبری ادامه داد: همه چیز از زمانی آغاز شد که ما از فلسطین حمایت کردیم و این حمایت در واقع دفاع از حیثیت اسلام بود. اگر در مقابل نظام سلطه نمی‌ایستادیم، شاید جنگی هم علیه کشورمان آغاز نمی‌شد. به تعبیری، همه شهدای ما در واقع شهدای قدس نیز هستند. 

وی در پایان گفت: هر چه در حوزه مقاومت کار شود، می‌تواند خدمتی به همه مسلمانان باشد و افتتاح این کتابخانه اقدام ارزشمندی است که شهروندان را به سمت آگاهی از ارزش‌های مقاومت سوق خواهد داد. 

خالد قدومی: آسان‌ترین نسخه برای حل مسئله فلسطین وحدت است

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز با بیان اینکه امروز در موضوع فلسطین با دو چالش درونی و بیرونی مواجه هستیم، گفت: همه افراد محور مقاومت در کنار مقام معظم رهبری وحدت دارند و رقابت بین جنبش‌های گوناگون مقاومت، رقابت سالمی است، اما چالش درونی ما بروز احتمالی تفرقه در میان این جنبش‌هاست که باعث ایجاد مشکلات فراوانی می‌شود. امیدوارم در آستانه روز جهانی قدس که ابتکار بی‌نظیری از حضرت امام(ره) بود، به وحدت کامل بین نیروهای مختلف مسلمان برسیم. آسان‌ترین نسخه برای حل مسئله فلسطین وحدت است.

وی اضافه کرد: چالش بیرونی هم معامله قرن است که برای سلطه اسرائیل بر منطقه طراحی شده و هدف دیگر آن، به پایان رساندن مسئله فلسطین و منطقه به شکل دلخواه مستکبران است. دنیا در حال حاضر از وضعیت نگران‌کننده فلسطین غافل است و تمرکز همه بر بیماری کرونا واقع شده است. 

نماینده جنبش حماس در تهران در پایان گفت: از سازمان فرهنگی هنری برای افتتاح این کتابخانه سپاسگزارم و امیدوارم همه کسانی که قلبشان برای آزادی فلسطین می‌تپد، به هم نزدیک‌تر شوند. 

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و سعید صادقی مشاور شهردار تهران از دیگر حاضران در این مراسم بودند. 

در پایان این مراسم، کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی افتتاح شد. این کتابخانه در فضایی به وسعت ۲۵۰ مترمربع راه‌اندازی شده و شامل بخش‌هایی همچون؛ مخزن، سالن مطالعه و نشریات است. این کتابخانه از شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها ۸ تا ۱۶ فعال است. علاقه‌مندان برای عضویت در کتابخانه تخصصی انقلاب و مقاومت اسلامی با ارائه یک قطعه عکس و اعلام کد ملی و پرداخت حق عضویت می‌توانند به مدت یک سال از خدمات آن بهره‌مند شوند.
مطالب مرتبط
نظر شما