پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان »سرخ نگاران» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

معرفی برندگان نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادتاختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» صبح امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شعار این دوره جشنواره، «ادبیات ایثار و شهادت؛ محور توسعه فرهنگی» انتخاب شده است.

آئین اختتامیه جایزه ایثار برگزار شد و برگزیدگان بدین شرح اعلام شدند.

در بخش داستان بزرگسال کتاب «مستوری» نوشته صادق کرمیار از انتشارات جمکران به عنوان برگزیده معرفی شد. در این بخش کتاب «علویه نرگس» نوشته خدیجه بازوبند به عنوان اثر تقدیری معرفی شد.

بر اساس این گزارش در بخش داستان کودک و نوجوان کتاب «پل جغاتو» نوشته مجید محبوبی و «سبز، سرخ و سفید» نوشته حسین شکربیگی به عنوان اثر برگزیده معرفی شدند. در این بخش کتاب «تپش» نوشته رفیع افتخار به عنوان اثر تقدیری معرفی شد.

در بخش مستند نگاری برای کتاب «حسرت یک آغوش» از سعیده زارعت‌کار به عنوان فرد برگزیده تجلیل شد. در این بخش کتاب‌های «دارساوین» نوشته سعید علامیان، «فاتحان فاو» نوشته محمدحسین ولی‌پور و «جاده گیلی‌گادر» نوشته حسن و حسین شیردل به عنوان اثر تقدیری جوایزی را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از جشنواره در بخش پژوهش روزشمار جنگ ایران اثر زنده یاد هادی نخعی تجلیل شد.

در بخش بین‌الملل جشنواره از کتاب «کش‌ها» (نبرد دریایی ایران وعراق) نوشته محمدعلی خرمی و مجید حیدری برگزیده شد.

در این بخش کتابی از حجت‌الاسلام علی کارشناس با نام «پژوهش تحقیقی در فقه مقاومت» و «گردان نهم» نوشته گلعلی بابایی تقدیر شدند.



معرفی برندگان نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت


نظر شما