جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
آیت الله رشاد با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی قدس پیشنهاد تشکیل زنجیره انسانی به مناسبت روز جهانی قدس ۹۹ را مطرح کرد.
 آیت الله رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی قدس پیشنهاد تشکیل زنجیره انسانی به مناسبت روز جهانی قدس ۹۹ را داد.

وی در این پیام تأکید کرد: شیشه ترک خورده عمر رژیم جعلی در تیررس سلاح‌های پیشرفته ماست. روز قدس امسال، با یاد و نام سیدالشهدای مقاومت، در آمیخته است.

در ادامه متن کامل این پیام از نظر شما می‌گذرد:

بسم الله قاصم الجبارین مُبیرِ الظّالِمینَ

سُبْحانَ الَّذی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ» (الإسرا: ۱)

۱. روز قدس، میراث ماندگار اعلم الفقهاء المعاصرین و خاتم العرفاء المتألهین، حضرت امام خمینی (سلام الله و رضوانه علیه) است؛ این روز بزرگ، به تعبیر مبتکر بزرگوار آن، «روز اسلام» و «روز مقابلهء مستضعفین با مستکبرین» است.

چهار دهه است که مسلمانان و آزادگان جهان در سراسر عالم، این روز را به مثابه نماد مقاومت و مجاهدت برای آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز، با شور و شعور و شکوه بی‌مانندی بزرگ می‌دارند، اما به جهت شرایط کرونایی، امسال این روز در نقاط مختلف به شیوه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

۲. انتظار می‌رفت متولیان امور در ایران که مطلع این ابتکار عظیم است به از اینکه اعلام شده است این روز قدس را برگزار می‌کردند. مثلاً ممکن بود، با رعایت همه اصول و توصیه‌های بهداشتی، به جای تجمع متمرکز جمعیت میلیونی مشتاق پایتخت، به صورت زنجیره انسانی از میدان راه آهن در جنوب تهران در طول خیابان ولی‌عصر (عج) تا میدان قدس در شمال تهران، حضور صدها هزار نفری مردم را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت و حسن ختام را با استفاده از امکانات ارتباطی در دسترس، سخنان زعیم حکیم امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظلّه الوارف) قرار داد.

۳. به هر حال: روز قدس امسال، با یاد و نام علمدار آزادی قدس، سید الشهدای جبهه مقاومت، سردار سرفراز، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) پیوند خورده است. مردم هوشمند ایران اسلامی و مردمان آزاده سراسر جهان، که دل در گرو آرمانهای الاهی و انسانی آن برزگ‌مرد دارند، می‌دانند: اخراج ذلیلانه آمریکا، قاتل این شهید عزیز از منطقه، آغاز و محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی، پایان آئین بزرگداشت و قدرشناسی از مجاهدت‌های آن مجاهد عارف است.

۴. با توسعه، تقویت و تعمیق جبهه مقاومت طی سه دهه اخیر، شمارش معکوس نابودی جرثومه رژیم جعلی صهیونیستی آغاز شده است: إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدًا وَنَرَاهُ قَرِیبًا (المعارج: ۷۸). نابودی صهیونیسم، کوفتن واپسین میخ مرگ بر تابوت نماد ثروت و قدرت استکباری و فروپاشی دولت غدار آمریکاست. چرا که: عمر آمریکا در شیشه بس شکننده صهیونیسم غاصب است و حیات شیشه ترک خورده رژیم صهیونیستی نیز در تیررس سلاح‌های پیچیده و پیشرفته جمهوری اسلامی است و به یک غرش طوفانی موشک‌های ویرانگر نابود خواهدشد. ان شاء الله.

۵ . سرنوشت دولت‌های مرتجع منطقه بسی بدتر از سرنوشت رژیم جعلی صهیونیستی است. بلکه این دولت‌گونه‌ها پیش‌تر از اسرائیل به دست ملت‌های آزاده و رنجدیده منطقه ساقط خواهند شد. ناصحانه عرض می‌کنم: اگر در سر سران مزدور و بزدل این رژیم‌ها خرده عقلی باقی است، به نفع آنان است که پیش از آنکه فرصت از دست برود، برای نجات خویش به جبهه بالنده و برنده‌ مقاومت بپیوندند.

علی اکبر رشاد

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران

۳۱، ۲، ۹۹ شمسی مطابق ۲۶ رمضان المبارک ۱۴۴۱ قمری

نظر شما