جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری خبر داد
مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید صدرائیان مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و برای رعایت حداکثری نکات بهداشتی، فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در روز جهانی قدس بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متمرکز است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ کلیپ و فتوکلیپ، بیش از ۲۰۰ پوستر و اینفوگرافیک، بیش از ۱۰ معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی، ۱۰ نمایشگاه مجازی عکس، پوستر و کاریکاتور و سه سرود سه زبانه به همت این سازمان تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

صدرائیان ادامه داد: مجموعه کلیپ «قبله اول» در قالب موشن گرافیک با موضوع تاریخ فلسطین، کلیپ «نشان» با موضوع بیانات رهبر انقلاب درباره روز قدس، فتوکلیپ «نوای مقاومت» با استفاده از پوسترهایی با موضوع مقاومت و تولید نمایش عروسکی-تلویزیونی طنز با موضوع هجو قرارداد معامله قرن با عنوان «وهم بزرگ قرن» بخشی از این برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: آلبوم فرهنگی رسانه‌ای «پانوراما» در چهار بخش «ژرفانما» با برگزاری نشست‌های مجازی با موضوع معامله قرن و فلسطین، «پیرانما» با برپایی نمایشگاه‌های هنری مجازی با موضوع مقاومت، «سینما آسمان» با معرفی فیلم‌های مطرح جهان با موضوع فلسطین و «جهان در کنار فلسطین» با تولید و انتشار ویدئوهای یک دقیقه‌ای درباره حقوق بشر و انتفاضه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه «چالش روز قدس» گفت: در این برنامه نوجوانان به همراه خانواده به پشت بام منازل رفته و با سر دادن شعارهای ضداستکباری و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل، می‌توانند از خود فیلم و عکس تهیه کنند و با ارسال به صفحه فرهنگ‌سرای امید در شبکه‌های اجتماعی در این چالش شرکت کنند. همچنین در پویش «هم‌عهدی با مقاومت» پویش بیانیه‌ای در فضای مجازی بارگذاری شده و از مردم دعوت می‌شود پس از ورود به این سایت و درج امضا، حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کنند. در پایان، سند امضاشده مردم برای بهره‌برداری تسلیم دستگاه دیپلماسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسابقه «کبوتران کاغذی» با دعوت از کودکان برای ساخت اوریگامی کبوتر صلح به همراه پیام‌هایی با مضامین برادری، صلح، استکبارستیزی، مقاومت و پایداری برگزار می‌شود و پس از ارسال تصاویر تولید اوریگامی توسط کودکان، به آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود. همچنین اینفوگرافیک «کمتر از ۲۵» نیز به بیان ابعاد جنایات رژیم غاصب صهیونیستی می‌پردازد. نمایشگاه مجازی کتاب با موضوع روز قدس به همراه معرفی کوتاه با عنوان «بفرمایید کتاب» و شب شعر و موسیقی مجازی با عنوان «نهضت سنگ» دو برنامه دیگر سازمان فرهنگی هنری در روز قدس است.

صدرائیان در پایان گفت: نمایشگاه بین‌المللی انیمیشن و کاریکاتور «این خانه فروشی نیست» با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان در فضای مجازی و فضای شهری برپا خواهد شد. همچنین فرهنگ‌سرای شهید حاج قاسم سلیمانی دو برنامه با محوریت این شهید والامقام برگزار می‌کند. برنامه «قدس در کلام فرمانده» با تولید اینفوگرافیک و کلیپ با موضوع زندگینامه و مبارزات شهید سلیمانی و نظرات ایشان درباره قدس و مقاومت جهان اسلام برگزار می‌شود. برنامه مجازی «شهید قدس» نیز با هدف آشنایی شهروندان با سبک زندگی سیدالشهدای مقاومت و فرمانده سپاه قدس سردار شهید سلیمانی منتشر می‌شود. 

نظر شما