پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که اسرائیل رژیمی نامشروع، مغتصب و اشغالگر است که باقی ماندن آن هیچ معنا و مشروعیتی ندارند، گفت: آزادسازی قدس در درجه اول مسئولیت فلسیطینی‌هاست، اما بقیه مسلمانان نیز در این باره مسئولیت دارند.
رژیم نامشروع و مغتصب اسرائیل باید نابود شود/ مسئولیت مسلمانان در آزادسازی قدس
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به نام‌گذاری روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)  پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد. 

وی افزود: فلسطین سرزمین ملت فلسطین است و باید به فلسطینیان برگردد و اسرائیل رژیمی نامشروع، مغتصب و اشغالگر است که باقی ماندن آن هیچ معنا و مشروعیتی ندارند و کسانی که به فلسطین اشغالی آمده‌اند باید به کشور خود برگردند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: فلسطین از بحر تا نهر(از دریا تا رود) متعلق به ملت فلسطین است و این سرزمین باید به فلسطینیان برگردد، ما ما در لبنان از زمان‌های قدیم با این موضع بزرگ شده ایم و تربیت یافته‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر این که رژیم صهیونیستی جرثومه فساد، شر مطلق و غده سرطانی است و باید این رژیم زایل شود، گفت: موضع حزب‌الله و علمای بزرگ شیعه درباره آرمان فلسطین، قدس و مقدسات فلسطین یک موضع اعتقادی، ایمانی، دینی، فقهی، شرعی و حقوقی و یک موضع اخلاقی و انسانی است و این موضع غیر قابل تعویض، فراموشی و غفلت است و این موضع بخشی از روزها، اعتقادات، نماز و روزه ما است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هر کس شرط کند که از طریق جنگ های نظامی، تحریم‌ها، گرسنگی و ترور می‌تواند موضع ما را تغییر دهد در اشتباه است و باید نظر خود را تغییر دهد و اگر برخی فکر کنند آنچه که امروز در میدان اتفاق می‌افتد، یک شور و شوق جوانانه است، او نیز در اشتباه است، بلکه این یک مسئله اعتقادی است که نسل به نسل براساس آن پرورش و تربیت پیدا می‌کنند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: مسئولیت آزادسازی فلسطین و قدس در درجه اول مسئولیت فلسیطینی‌هاست، اما بقیه مسلمانان نیز در این باره وظیفه و مسئولیت دارند و باید به این وظیفه عمل کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که حق بازگشت فلسطینیان، با گذر زمان از بین نخواهد رفت و آنچه که دزیده و یا غصب شده، غیر قانونی است، حتی اگر همه جهانیان آن را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه مقاومت تنها راه برای آزادی فلسطین است، گفت: مسئولیت بازپس گیری سرزمین فلسطین و مقدسات آن بر عهده ملت فلسطین و امت اسلامی است، چرا که در برابر پیشگاه خداوند در روز قیامت و حساب، باید جواب پس بدهیم.

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد: هیچ کسی چه فلسطینی باشد چه عرب باشد یا غیر عرب، حق ندارد بخشی از فلسطین را به غیر اهل آن ببخشد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه راه خلاص و آزادی فلسطین را مقاومت مسلحانه دانست و گفت که مقاومت با همه اشکال، تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات است و همه راه‌های غیر از این، وقت تلف کردن است.

وی با اشاره به این که جنگ و درگیری برای آزادسازی فلسطین ممکن است سال‌های متمادی طول بکشید، تأکید کرد: فرسایشی بودن این جنگ نباید باعث یاس و ناامیدی مردم شود.

سیدحسن نصرالله گفت: مردم فلسطین مقاومت می‌کند و می‌جنگند و در شکل ظاهری با ارتش اسرائیل می‌جنگد، اما در دنیای باطن نبرد با ایالات متحده آمریکا است و این دیدگاه توسط برخی پذیرفته شده است، و کسی که این دیدگاه را نمی‌پذیرد باید در رویکرد خود تجدید نظر کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت باید ادامه داشته باشد، افزود: نسل جدید اگر احساس می‌کنند قادر به مقاومت نیستند، نباید برای مشروعیت اشغالگری توجیه بیاورند و آن را به رسمیت بشناسند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که در لبنان و فلسطین چه کسی از اسرائیل حمایت می‌کند؟ گفت: ایالات متحده با داشتن تسلیحات، فناوری، اطلاعات، و حمایت مالی و اقتصادی چنین پشتیبانی بزرگی را انجام می‌دهد.
 
سیدحسن نصرالله اظهار کرد: آمریکا از همه امکانات و روابط خود برای تقویت و تثیبت اسرائیل در منطقه استفاده و با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی، جنگ‌ها را در منطقه به راه می‌اندازد.

وی در ادامه سخنان خود، جنگ‌های منطقه طی چند دهه از جنگ صدام علیه ایران تا جنگ فعلی عربستان در یمن را با هدف حفظ توازن قدرت به نفع اسرائیل دانست و گفت که هدف این جنگ‌ها چیزی جز، حفظ رژیم صهیونیستی نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مواضع برخی کشورهای عربی اشاره کرد و گفت که برخی از این کشورها از معادله در برابر اسرائیل خارج شده‌اند و ساکت و بی‌صدا مشغول بحران‌های داخلی خود هستند، اما برخی ازاین کشورها در موضع حمایت از رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این که برخی کشورها در جایگاه دوست و حامی اسرائیل قرار گرفته‌اند، گفت: این در حالی است که برخی کشورها همچون ایران و سوریه در قلب معادله و درگیری قرار داند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این که آمریکا و اسرائیل، ایران را ثقل محور مقاومت و برجسته‌ترین عضو محور مقاومت می‌دانند، گفت: در طول یک سال گذشته هیچ شرطی برای سرنگونی نظام ایران یا تغییر رفتار نظام مطرح نشده است، این در حالی است که ترامپ هنگام خروج از توافق هسته‌ای تأکید کرد که این خروج به منزله یک بحران بزرگ در ایران خواهد بود که منجر با تظاهرات های بزرگ می‌شود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه ایران مرکز ثقل محور مقاومت است و به همین دلیل بیش از سایر کشورها مورد هجمه محور آمریکایی-اسرائیلی قرار می‌گیرد، افزود: خروج ترامپ از توافق هسته‌ای و سپس تحریم آن با هدف اعمال فشار داخلی به ایران صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که طرح آمریکا و اسرائیل برای اعمال فشار داخلی علیه رهبری ایران و همچنین طرح رژیم صهیونیستی برای جنگ آمریکا علیه ایران با شکست مواجه شد، چرا که اسرائیلی ها برای یک جنگ آمریکایی و ایرانی سخت تلاش می کردند، اما این تلاش آن‌ها با شکست مواجه شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: رژیم صهیونیستی همچنین، به طرز چشمگیری روی ویروس کرونا و شیوع ویروس در ایران حساب باز کرده است، اما ایران بسیار قوی تر از این آزمایش خارج خواهد شد.

نصرالله در ادامه اظهار کرد: اسرائیل در طرح‌های ضد ایرانی خود همچنین، روی گروه‌های تکفیری حساب باز کرده بود که با شکست مواجه شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: حمایت و حفاظت از عراق با سناریوی رژیم صهیونیستی مغایرت دارد، زیر اسرائیل در ایجاد آشوب و فتنه در عراق نقش دارد. آمریکا و اسرائیل روی جنگ طایفه‌ای در عراق و منطقه حساب باز کردند.

وی تأکید کرد که وظیفه عراقی ها این است که این کشور که به سمت جایگاه طبیعی خود که مقابله با دشمن اسرائیلی است، سوق دهند.

سیدحسن نصرالله گفت: موضع سوریه در محور مقاومت نیازی به توضیح ندارد و این کشور در معرض یک جنگ جهانی قرار گرفت و هنوز هم نبردهایی برای جنگ با آن دارد، اما آنچه در سوریه اتفاق افتاد برای صهیونیست‌ها بسیار ناامیدکننده بود.

وی بیان کرد: سوریه جنگ جهانی که علیه این کشور به راه انداخته شد را خنثی و پروژه آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی دولت این کشور را سرنگون کرد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که یکی از گزینه‌ها علیه عراق در سال‌های گذشته، ایجاد جنگ مذهبی و دینی در این کشور بوده است، گفت: پیروزی عراق بر داعش و تشکیل حشدالشعبی(بسیج مردمی)، همه در خدمت محور مقاومت بود و مسئولیت عراقی‌ها این است که کشورشان را به جایگاه اصلی آن بازگردانند که یکی از این جایگاه‌ها مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

سیدحسن نصرالله در مورد اقدامات اسرائیل علیه لبنان نیز گفت که اسرائیل از اینکه به سمت جنگ با این کشور برود می‌ترسد و نگران واکنش‌ مقاومت است.

رهبر جنبش مقاومت گفت: اسرائیل اعتراف کرده است که در مواجهه با قدرت‌گیری و افزایش قدرت حزب‌الله  شکست خورده است و در انتخابات گذشته وعده داده بود که در محیط شیعی لبنان کودتا راه بیاندازد، اما از نتایج شوکه شد و امروز هم بر تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله امید بسته است.

وی با اشاره به این که شروط آمریکا نسبت به سلاح مقاومت و تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی پایان نمی‌یابد، گفت: ما در لبنان قوی هستیم و میان دو گزینه قرار نداریم و ما از طریق قابلیت های خود قادر به غلبه بر بحران فعلی لبنان هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ادامه عملیات در کرانه باختری، ثابت قدم بودن فلسطین را تأیید می کند، این در حالی است که اسرائیل هیچ فلسطینی را پیدا نکرد که بتواند معامله قرن را امضا یا قبول کند و این یک شکست بزرگ آمریکایی و اسرائیلی است.

وی بیان کرد: اسرائیل از زمان باقی مانده برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا در كاخ سفید استفاده می‌كند، زیرا این یك دزدی  تاریخی برای رژیم صهیونیستی است.

سیدحسن نصرالله گفت: رژیم صهیونیستی گام‌های خود را سریع برمی‌دارد تا از راه‌کار دو دولتی خلاص شود و دولت یهود را با استفاده از حضور ترامپ در رأس قدرت در آمریکا ایجاد کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که ملت‌های عرب منطقه باید با ابزارهایی که در اختیار دارند، مانع از این کار شوند.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به این که عادی‌سازی یک مسیر شکست خورده و خیانت است که باید متوقف شود، گفت: شهادت فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی ضربه و خسارتی بزرگ برای محور بود، اما خون وی محور مقاومت را تقویت و نهادینه کرد.

وی گفت: چشم‌انداز پیش‌روی ما دعوت به خوش‌بینی، تقویت مقاومت و پایداری و تکمیل قدرت در  محور مقاومت است و دشمن قادر به متوقف کردن این محور در ایران، عراق، یمن، فلسطین و سوریه نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه قواعد نبرد که از طریق ایستادگی در جنگ تموز در سال ۲۰۰۶ میلادی ترسیم شده، هنوز باقی است، افزود: ما امروز مقابل جهانی جدید هستیم... جهانی که مرکزش را آمریکا می‌دانستند. اما امروز می‌گویند که آمریکا قدرت رهبری دنیا را از دست داده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان سیستم بهداشتی و درمانی این کشور را تهدید می‌کند، بنابراین اتخاذ اقدامات پیشگیرانه لازم است.
منبع: ایکنا
نظر شما