شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
خواننده پاپ می‌گوید اگر مخاطبین از کنسرت‌های آنلاین راضی باشند، هنرمندان این حوزه چه بخواهند و چه نخواهند باید به این سمت بروند.
با گذشت زمان و عادی شدن شرایط ویژه‌ای که این روزها کل جهان را درگیر خود کرده، اکثر مشاغل به حالت اولیه و عادی خود بازگشته‌اند، اما اهالی موسیقی همچنان باید فعالیت خود را به‌صورت آنلاین پیگیری کنند.

با مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ، آهنگساز و نوازند سنتور درباره این روزها و شرایط متفاوت گفت‌وگو کرده‌ایم:

کرونا چقدر روی کسب و کار شما تأثیر گذاشته است؟

قطعاً روی فعالیت‌های اجتماعی تأثیر شگرفی گذاشته و اغلب فعالیت‌های اجتماعی ازجمله کنسرت را تعطیل کرده است. من یک کلاس آموزشگاهی داشتم که از اسفندماه تعطیل شد. تلاش‌هایی در زمینه آموزش مجازی با دانشجویان انجام داده‌ایم ولی با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و عدم آمادگی ذهنی مخاطبین، این کلاس‌ها به کیفیت کلاس‌های حضوری نیستند.

چه مقدار به آموزش آنلاین معتقد هستید؟ این سبک موافق و مخالفان زیادی دارد.

ما موسیقی را هم می‌توانیم به‌صورت آنلاین آموزش بدهیم، منتها باید آمادگی‌هایی هم داشته باشیم. برخی عادت‌هایمان به ما دیکته می‌کنند که چه کنیم و چه نکنیم. اصل ماجرا این است که ما دوست نداریم عادت‌های خود را تغییر دهیم. عادت در موسیقی و خصوصاً موسیقی ایرانی بر این است که کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود.

درباره کنسرت آنلاین چطور؟ نظر شما دراین‌باره چیست؟

 اساساً برای این برنامه‌هایی که اجرا می‌شوند نمی‌توانیم عنوان کنسرت آنلاین را اطلاق کنیم چون درنهایت آنچه می‌بینیم فقط یک تصویر است. حالا این تصویر می‌تواند متعلق به سه روز پیش باشد. در حقیقت اصل ماجرا زیر سؤال است و نمی‌شود نام آن را کنسرت گذاشت.

راه حل را چه می‌دانید؟

 به نظر می‌رسد تمام برنامه‌سازها باید به سمت گفت‌وگو زنده با مردم بروند تا مردم در زمینه موسیقی آگاهی‌های بیشتری کسب کنند.

در صورت تداوم محدودیت‌های بهداشتی آیا حاضر هستید کنسرت آنلاین برگزار کنید؟

 اگر مخاطبین علاقه‌مند باشند و از این نوع کنسرت راضی باشند، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به این سمت برویم ولی با صحبت‌هایی که با علاقه‌مندان داشتیم متوجه شدیم که آن‌ها چندان از کنسرت‌های آنلاین برگزار شده رضایت نداشتند.

برنامه شما برای پساکرونا چیست؟

هنوز هیچ‌ برنامه‌ریزی خاصی انجام نداده‌ام. ما باید تمام راه‌های مقابله با ویروس کرونا را تقویت کنیم. آموزش مجازی باید شکل بگیرد و ما باید عادت کنیم که بخش اعظم زندگی‌ خود را در منزل بمانیم و فاصله‌گذاری را رعایت کنیم. در هر صورت این سبک زندگی در حال انجام است و ما باید خودمان را با آن وفق بدهیم. من نیز تدریس دانشگاهی‌ام را به سمت مجازی برگزار کردن برده‌ام و نتایج خوبی هم گرفته‌ام. امیدوارم این دوران هم بگذرد و نگرانی‌ها کاهش پیدا کند تا به سبک متعادلی از زندگی برسیم. فکر می‌کنم در آن صورت نتایج بهتری در انتظار همه باشد.

نظر شما