پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
برخی از صاحبان مشاغل برای دیده شدن محصولات خود به سراغ مدل های خانم می روند و با هزینه کردن در تبلیغات شبکه های مجازی تصاویر غیراخلاقی آن ها را به معرض نمایش می گذارند. سایت های آگهی مجازی هم جولانگاهی برای درخواست های غیرمتعارف شده است.
 با صورت بزک شده و لب های غنچه شده زل به دوربین می زند، یک، دو و سه ... فلش ... تمام. شبکه های اجتماعی پُر شده از تصاویر و فیلم های دخترانی با صورت های بزک شده و موهای درست شده که تبلیغ سالن های آرایشی را می کنند.

 عکس از صورت بزک شده، با اسم مدل، میکاپ آرتیست(هنرمند در آرایش صورت)، شینیون آرتیست(هنرمند در درست کردن مو) و عکاس در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود. هر چقدر عکاس و میکاپ آرتیس مشهورتر باشد، مدل معروف تر می شود. در خیلی از مواقع صاحبان مشاغل با استفاده از زیبایی ظاهری مدل ها و با هزینه های کلان در حوزه تبلیغات برای خود معروفیت و مشهوریت را می خرند. حتی اگر کار آن ها خوب هم نباشد به مدد عکاسی حرفه ای و فتوشاپ کار خوبی را به معرض نمایش در شبکه های مجازی می گذارند.

  سالن کارها هر چقدر بیشتر پول تبلیغات صورت های بزک شده را بدهند، بیشتر مشتری جذب می کنند و هر چقدر صورت بزک شده دیده شود، مدل مشهورتر می شود و می تواند کار و کاسبی از این راه برای خود راه بیندازد.

 تنها این سالن کارها نیستند که از مدل  برای تبلیغات استفاده می کنند، طراحان دوخت و تولید کنندگان لباس و عکاس ها  هم هستند که مدلی که بتوانید ظاهر فیزیکی خود را با لباس های غیرمتعارف دید بگذارد، انتخاب می کنند، این  مدل باید هر ژستی را که عکاس می گوید، بگیرد، یک ... دو... سه... فلش. پایان ماجرا را می توان در شبکه های اجتماعی دید.

  تب دیده شدن از سوی جوانان و صاحبان مشاغل به میزانی بالا رفته است که برخی از جوانان آرزوهای خود را در این شغل به ظاهر شیک دنبال می کنند و صاحبان مشاغل نیز منافع خود را در هر چه بیشتر در معرض نمایش قراردادن مدل می دانند.

 با تغییر سبک زندگی، برخی از زنان از اینکه تصاویر آن ها با هر شکل و ظاهری در شبکه های اجتماعی پخش شود نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه می توانند اسم و رسمی برای خود پیدا کنند، خوشحال هم هستند.

 آن هایی که تب تند جوانی و میل به دیده شدن دارند خیلی از این  پروژه‌ها را قبول می‌کنند که در شان فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیست.

 کافیست به سایت آگهی های اینترنتی که در شرایط سخت جامعه امروز خوب جولانگاه افراد سود جو شده است مراجعه کنید، از درخواست های مدل برای پروژه های مختلف عکاسی و میکاپ پُر شده است.

 نکته قابل تامل این است که برخی از صاحبان کار به تب دیده شدن جوانان پی برده اند و در آگهی ها تاکید دارند، پولی به مدل ها داده نمی شود یا مدل های معروف تماس نگیرند چون هزینه ای پرداخت نمی شود. اما برخی دیگر هم از درآمدزایی بالا خبر می دهند تا جوانان را وسوسه کنند.

 

 

در برخی از این آگهی ها صاحبان مشاغل پا را فراتر هم گذاشته اند، به دنبال مدل هایی هستند که بتوانند هر ژستی را به صورت برهنه و نیمه برهنه بگیرند. این فعالیت ها در کشور ما رواج ندارد و قبیح نیز به نظر می رسد، اما برخی از صاحبان مشاغل به صورت زیرزمینی این کارها را انجام می دهند. این آگهی ها هشداری برای جامعه و زنگ خطر رواج فرهنگ برهنگی را به صدا در می آورد.

 

 

 

 

شغل مدلینگ در ایران به رسمیت شناخته نشده است به همین دلیل قانون و چهارچوبی هم ندارد و بسیاری از افراد سود جو با آگهی های قبیح خود می خواهند فرهنگ برهنگی را به جامعه تحمیل می کنند

 

البته برخی از برند های داخلی بزرگ در کشور وجود دارند که از مدل برای ارایه محصولات خود استفاده می کنند البته از مدل هایی که تا حدودی چهارچوب فرهنگ ایرانی و اسلامی را رعایت می کنند. این دسته از برندها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

 

اما در بسیاری از موارد دربرخی از در  پروژه های غیرمجاز، هیچ چهارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی دیده نمی شود بلکه دنبال رو فرهنگ غربی و استفاده ابزاری از بانوان هستند.

در زیر سایه غفلت نهاد فرهنگی، سایت های آگهی هم جولان گاه معرفی این شغل ها که برخلاف ارزش های دینی و فرهنگی جامعه هستند شده است. . باید مسئولان نهاد های فرهنگی و نظارتی تدابیر ویژه تری بیندیشند تا پیش از آن قبح این موضوعات ریخته شود.

منبع: شبستان
برچسب ها: مدلینگ ، فضای مجازی
نظر شما