جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
سهم همدلی مومنانه دهه هشتادی در این رزمایش مواسات کم نیست، دهه ای که ثابت کرده اند اگر آن ها را جدی بگیرند، بسیار مسئولیت پذیر هستند.
روایتی از همدلی مومنانه دانش آموزان «مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان به‌مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»

ایشان تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

 بیانات رهبری جریانی شد تا «همدلی مومنانه» واژه ای باشد که در  عرصه عمل شاهد آن باشیم. مقام معظم رهبری ملت ایران را فرمان به «کمک مومنانه» دادند. مردم نیز از هر قشری و سنی به این فرمان لبیک گفتند. در این بین نوجوانان و جوانان هم به صورت خودجوش و جهادی نقش آفرینی کردند و در جمع آوری کمک ها، بسته بندی و توزیع فعالیت های زیادی انجام دادند.

 یکی از نهاد هایی که در دل خود هزاران نوجوان را جای داده است و به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند، اتحادیه انجمن های اسلامی بود. حجت الاسلام و المسلمین « محمد جواد حاج علی اکبری» نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه هم بر بیانات رهبری تاکید داشتند و از دانش آموزان خواستند تا در کارهای جهادی مشارکت داشته باشند.

 دانش آموزان دست به کار شدند، تعدادی در توزیغ اقلام، برخی ها در جمع آوری پول ها، تعدادی در بسته بندی کالاها و برخی دیگر در سمپاشی مناطق پر خطر آستین ها را بالا زدند. برخی ها پس اندازهایی که مدت ها از پول جیبی خوب جمع کرده بودند را به طبق اخلاص گذاشتند و صرف نیازمندان کردند.

 از همین رو با همت این دانش آموزان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پویش «ماه من، همکلاسی من» را راه اندازی کردند و نوجوانان دهه هشتادی به رزمایش همدلی مومنانه پیوستند.

 اعضای اتحادیه در استان مختلف شروع به اجرای فعالیت هایی در راستای بیانات مقام معظم رهبری کردند و به قافله همدلی مومنانه پیوستند. این اعضا که از دانش آموزان  و فرهنگیان شهرهای مختلف هستند با کمک خود و  خیرین سبدهای معیشتی تهیه و میان نیازمندان که اغلب از خانواده دانش آموزان کم بضاعت بودند تهیه و توزیع کردند.

مسیر این همدلی مومنانه از تمام شهرها گذشت از پایتخت تا نقطه صفر مرزی کشور.

 اعطای بسته های معیشتی از سوی دانش آموزان به نیازمندان

در همین ارتباط، «محمد رضا سالاری» مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان سیستان و بلوچستان می گوید: زمانی که مقام معظم رهبری فرمان همدلی و  مساوات با آسیب دیدگان کرونا را دادند و حاج آقا علی اکبری نیز بر بیانات مقام معظم رهبری تاکید کردند، فعالیت هایمان را آغاز کردیم و تعداد 220 سبد غذایی با کمک دانش آموزان و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) تهیه و توزیع کردیم.

 او بیان می کند: با بسته های میوه که حاوی پیام های امید بخش هم بود میان بیماران کرونایی در بیمارستان ها پخش شد.

 او تصریح می کند: همچنین غذای گرم برای افطاری  میان نیازمندان هم توزیع شد. همچنین حدود 40 دانش آموز ما با رعایت پروتکل های بهداشتی در بسته بندی اقلام معیشتی کمک کردند و حدود سه هزار و 500 سبد را بسته بندی کرده بودند.

 همچنین این رزمایش مساوات در استان البرز هم در سه مرحله برگزار شد و در این ارتباط نیز، فریدونی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان البرز می گوید: ما در سه مرحله رزمایش مساوات را در قالب «ماه من،همکلاسی من» برگزار کردیم. در مرحله نخست تعداد 40 بسته معیشتی، در مرحله دوم تعداد  180 بسته و در مرحله سوم تعداد 150 نفر میان نیازمندان توزیع شد.

 او بیان می کند: تمام مبالغی که جمع آوری شد از سوی دانش آموزان بود و کمک های آن ها موجب شد تا بتوانیم بسته های معیشتی تهیه و به نیازمندان اعطا کنیم.

 همچنین،«محمد صالح خانی» مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی در استان زنجان هم می گوید: با همت دانش آموزان اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی، تعداد 50 سبد مهربانی تهیه شد و در ماه مبارک رمضان میان خانواده دانش آموزان کم بضاعت توزیع شد.

 او بیان می کند:با توجه به شیوع ویروس کرونا با بودجه 15 میلیون تومانی سمپاشی های لازم انجام و اقلام بهداشتی تهیه شد و توزیع شد.

 او تصریح می کند: سال گذشته نیز در ماه مبارک رمضان 500 سبد غذایی توزیع شد اما امسال بر فعالیت های تربیتی و فرهنگی تاکیدات بیشتری داشتیم و طرح هایی همانند پویش ملی کتابخوانی را دنبال کردیم.

 این همدلی مومنانه در تمام شهرها گسترش یافته است و هرفرد و نهادی به میزان توان خود به رزمایش مواسات می پیوندد. این همدلی تنها در تهیه سبد معیشتی نبود. با مجازی شدن آموزش ها بسیاری از دانش آموزان به تلفن های هوشمند نیاز داشتند که در  این همدلی برخی از دانش آموزان گوشی های هوشمند را به صورت دایم یا امانی به دست همکلاسی هایشان رساندند.

 در همین باره هم، «مهران شیخی» مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی می گوید: جدا از همکاری دانش آموزان در کمک به تامین هزینه اقلام ضروری نیازمند و پخش و توزیع آن ها،  با مجازی شدن آموزش ها طرح اهدای گوشی به دانش آموزان کم بضاعت هم  اجرا شد و طی این طرح گوشی دست دوم یا جدید به صورت امانی یا دایمی به دانش آموزان اهدا شد.

  سهم همدلی مومنانه دهه هشتادی ها در این رزمایش مواسات کم نیست، دهه ای که ثابت کرده اند اگر آن ها را جدی بگیرند، بسیار مسئولیت پذیر هستند.

منبع: شبستان
برچسب ها: همدلی ، بسته معیشتی
نظر شما