جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از انتشار اثر تازه استاد محمدرضا علیقلی با عنوان پوئم سمفونیک «ناصر» در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میلاد عرفان‌پور، با بیان اینکه این اثر از شاخص‌ترین و دلنشین‌ترین آثار استاد محمدرضا علیقلی محسوب می‌شود افزود: این اثر متفاوت به یاد شهید «ناصر شراره» که دوست صمیمی استاد علیقلی و هنرمند حوزه آهنگسازی و فیلمسازی بوده است «ناصر» نام گرفته است. در این پوئم سمفونیک برجسته، اشاراتی هنرمندانه و خلاقانه به آواهای خاطره‌انگیز انقلاب و دفاع مقدس، شده‌است از این روی، در روز آزاد سازی خرمشهر این خبر به همراه بخش کوتاهی از این اثر منتشر شده است.

عرفان‌پور درباره تولید این اثر گفت: پوئم سمفونیک «ناصر» در سال ۱۳۸۸ به همت باغ موزه دفاع مقدس ساخته شد و اینک با مشارکت مرکز موسیقی حوزه هنری به انتشار می‌رسد. این اثر در کارنامه استاد محمدرضا علیقلی بی‌شک، یکی از ارجمندترین و تأثیرگذارترین آثار است. اثری که فارغ از بازار ذائقه‌های مسخ شده، موسیقی را چنانکه باید از سلوک درمی‌یابد و برای همه جان‌ها و همه جهان حرف تازه دارد.

«ناصر» را می توان عصاره‌ موسیقی انقلاب اسلامی دانست. می توان خاطره‌های چندین دهه را با همین چند دقیقه موسیقی احضار کرد. می‌توان تمام خطوط روشن وصیت‌نامه‌های شهیدان را، می‌توان تمام خطوط پیشانی جاماندگان از کاروان شهیدان را، می‌توان تمام دردها، امیدها، حماسه‌ها، جراحات و فتوحات این سرزمین را با «ناصر» به یادآورد.

احتمالا این اثر فاخر، در سالگرد شهادت شهید هنرمند، ناصر شراره رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظر شما