جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
دانشمندان به تازگی با کمک هوش مصنوعی موفق به تحلیل شخصیت افراد از روی عکس‌های سلفی آن‌ها شدند.
یک مطالعه ادعا می‌کند که فناوری تشخیص چهره می‌تواند با تجزیه و تحلیل یک سلفی بدون احساس، شخصیت فرد را تعیین کند.

محققان یک شبکه عصبی مصنوعی ایجاد کردند که قادر به ارزیابی ۱۲۸ فاکتور مختلف چهره فرد مانند عرض دهان و قد لب‌ها یا چشم‌هاست.

از داده‌های به دست آمده از این ارزیابی برای طبقه بندی شخص بر اساس پنج ویژگی شخصیتی از قبیل برون‌گرایی، سازگاری و موافقت، رنجوری و روشن فکر بودن نسبت به تجربه استفاده شد. نتایج به دست آمده با پرسشنامه‌ای که توسط داوطلبان تکمیل شد، مورد مقایسه قرار گرفت که در ۵۸ درصد یافته‌ها دقیق بودند.

دانشمندان با استفاده از خصوصیات پنجگانه اصلی برای طبقه بندی شخصیت‌ها از روشی درست و مشخص استفاده کردند. این فناوری در مورد زنان دقیق‌تر از مردان عمل کرده است.

۳۱ هزار عکس سلفی بارگذاری شده توسط ۱۲ هزار کاربر در این فناوری مورد ارزیابی قرار گرفت که به دو گروه تقسیم بندی شدند؛ یک گروه برای سنجش قدرت هوش مصنوعی و گروه دیگر برای آزمایش شبکه، مورد استفاده قرار گرفتند.

محققان معتقدند هوش مصنوعی در تحلیل شخصیت افراد بدون داشتن اطلاعات قبلی، بهتر از یک انسان معمولی عمل می‌کند، از این رو می‌تواند این امکان را برای کارفرمایان و رؤسای شرکت‌ها ایجاد کند تا مناسب‌ترین فرد را انتخاب کنند.

به اعتقاد یکی از طراحان این فناوری چهره‌ها حاوی اطلاعات قابل توجهی در مورد اشخاص هستند. هوش مصنوعی می‌تواند کمک خوبی در انتخاب شریک زندگی برای افراد در رسیدن به نتایج تعاملی رضایت بخش باشد. این مطالعه همچنین شواهد جدیدی مبنی بر تایید ارتباط شخصیت افراد با ظاهر آن‌ها ارائه می‌دهد.

شخصیت نوع زندگی افراد را نشان می‌دهد، یک فرد با وجدان مستعد سلامت جسمی خوب و روابط هماهنگ‌تر است. برونگرا‌ها شادتر هستند. افراد با فکر باز از درآمد بالاتری بهره‌مند بوده، محبوب هستند و دوستان زیادی دارند.

محققان معتقدند سلفی‌ها در شرایط کنترل نشده و اتفاقی گرفته می‌شوند بنابراین می‌توانند برای پیش‌بینی ویژگی‌های شخصیتی با استفاد ه از الگوریتم‌های دید رایانه پیچیده استفاده شوند.

مزیت این روش این است که نسبتا ساده است و نیازی به اسکنر‌های سه بعدی ندارد و با استفاده از یارانه رومیزی به راحتی قابل اجراست.

نظر شما