جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
برخی از مدیران و هنرمندان در پی درگذشت «صدیقه کیانفر» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت تئاتر، رادیو و تلویزیون صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.

 در پی در گذشت این هنرمند حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی پیامی صادر کرد.

در متن پیام شاه آبادی امده است: درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر کشورمان، مرحومه صدیقه کیانفر را به مردم هنردوست ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، دوستداران و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم.

این هنرمند گرانقدر عرصه رادیو، تئاتر و تلویزیون نامی نیک از خود به یادگار گذاشت و بازیگری هنرمندانه او در نمایش های رادیویی در  تاریخ به یادگار خواهد ماند.

از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

همچنین حمیدرضا افتخاری، مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش  در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر ،سینما و تلویزیون را تسلیت گفت. 

در متن پیام وی آمده است: بی شک فقدان هنرمند بزرگی چون سرکار خانم صدیقه کیانفر که در تمام طول عمر هنری خود جشنواره و با عشق به مردم سرزمینش ایفای نقش کرده است برای جامعه هنری، بخصوص رادیو نمایش ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیری است.

درگذشت بانو صدیقه کیانفر، هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما  و تلویزیون را به خانواده آن مرحوم و جامعه نمایش بخصوص هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تسلیت می‌گویم و از خدای متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

سیدمحمد طباطبائی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

در متن پیام وی آمده است: درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و رادیو سرکار خانم صدیقه کیانفر در روزگاری که فاصله اجتماعی اگرچه نتوانسته دل‌ها را دور کند اما دیدارها را دیر و دچار تاخیر کرده است تاثری مضاعف بر دل نهاد. آن زنده‌یاد با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیزی تصویر خود را در ذهن مخاطب ماندگار کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های هنری ایشان، حضور در همه عرصه‌های هنرهای نمایشی است؛ سینما، تلویزیون، رادیو و تئاتر. مرحومه صدیقه کیانفر در سال‌های اخیر در نهمین دهه زندگی خود بر روی صحنه تئاتر حضور یافته و با نسل جوان همکاری کردند که نشان از توان هنری و انگیزه و دغدغه‌مندی ایشان داشت. اینجانب درگذشت عضو محترم و فعال موسسه هنرمندان پیشکسوت را به هنرمندان عزیز و خانواده محترم به ویژه فرزند عزیزشان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحومه مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

احمد احمدی تهیه کننده فیلم پیشی میشی نیز در پیامی آورده است: صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون سال گذشته در فیلم سینمایی پیشی میشی ایفای نقش کرد و افسوس که این حضور به عنوان آخرین حضور سینمایی او ثبت شد. حضور گرم او در این فیلم. برای ما خاطرات خوبی را بدنبال داشت و یاد او همیشه با ما خواهد بود و هیچ‌کسی نمی تواند جای اورا در هنر ایران پر کند درگذشت صدیقه کیانفر را به خانواده وی و علاقه مندان هنر تسلیت می گوییم 

صدیقه کیانفر که متولد ۱۳۱۱ بود، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۶ در رادیو شروع کرده بود.

وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.

«بچه های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود.

حضور در نمایش های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده یاد کیانفر بودند.
منبع: ایرنا
نظر شما