پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
علی روئین‌تن فیلمنامه زندگی و مبارزات شهید جاویدالاثر ابراهیم هادی را با حمایت بنیاد سینمایی فارابی می‌نویسد.
فیلم‌نامه زندگی و مبارزات شهید ابراهیم هادی نوشته می‌شود
فارابی، «علی روئین‌تن» نگارش اثر تازه‌ای را در سینمای دفاع مقدس با حمایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده است.

این فیلمنامه در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد و برای نخستین بار در سینمای ایران، زندگی و مبارزات شهید ابراهیم هادی در آن روایت می‌شود.

براساس این خبر، پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود. حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه «محمدتقی جعفری» در سال‌های پایانی دبیرستان، در رشد شخصیتی ابراهیم بسیار مؤثر بود.

ابراهیم هادی اهل ورزش بود. با ورزش پهلوانی یعنی ورزش باستانی شروع کرد. در والیبال وکشتی بی‌نظیر بود. او همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن در آموزش پرورش فعالیت کرد. ابراهیم در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید هادی در جبهه حضور یافت و در عملیات والفجر مقدماتی، پنج روز در محاصره دشمن استقامت کرد تا آن‌که امام (ره) او ویارانش را ملائکه‌الله نامید. سرانجام در غروب ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ پس از آن‌که توانست یارانش را از بند محاصره رهایی بخشد، با لبی تشنه به شهادت رسید و دیگر کسی پیکرش را ندید.

منبع: ایسنا
نظر شما