پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مجموعه برنامه‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) ویژه بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ تا ۱۵ خرداد در فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ و هنر»، مجموعه برنامه‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) ویژه بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت «مرکز ترویج اندیشه و آثار امام خمینی(ره) شهرداری تهران» از ۱۰ تا ۱۵ خرداد در فضای مجازی برگزار می‌شود. 

روزنامه تک‌برگی «نیمه خرداد»، اینفوگرافی «به سبک روح‌الله»، تولیدات گرافیکی «مسیر نو»، کلیپ‌های «مدح نور»، پوستر «گل یادت»، گزیده کتاب «من امام می‌شوم» و «انعکاس» از جمله برنامه‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) است.

روزنامه تک‌برگی «نیمه خرداد» شامل سه شماره است که محور انتشار آن، ارتباط مستقیم با وقایع ارتحال امام راحل دارد و به صورت مجازی و چاپی منتشر خواهد شد.

اینفوگرافی «به سبک  روح‌الله» به تولید چند محصول اختصاص دارد که سمت و سوی آن به ارتحال، بررسی آرای بزرگان و اندیشمندان ایرانی و داخلی نسبت به امام(ره) و نیز وقایع ۱۵ خرداد معطوف است.

مجموعه‌اقدامات گرافیکی متن و تصویر با عنوان «مسیر نو» در قالب موشن‌گرافیک در رویکردی بدیع به بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره امام راحل در سال‌های متمادی و مراسم‌های بزرگداشت ارتحال ایشان اختصاص دارد.

«مدح نور» شامل تولید و انتشار کلیپ‌های تصویری از بیانات و منویات حضرت امام(ره) است که به موضوعات اجتماعی و دیدگاه‌های ایشان اختصاص دارد.

همچنین فرهنگ‌سرای امام(ره) در برنامه‌ای با عنوان «گل یادت» یک پوستر و یادمان ارتحال اختصاصی طراحی و در اختیار مراکز فرهنگی جهت چاپ و انتشار در فضای مجازی قرار می‌دهد.

«من امام  می‌شوم» نیز شامل انتخاب و خوانش کتاب «من امام می‌شوم» توسط نوجوانان و کودکان برگزیده است. این کتاب شامل قصه‌های ساده مرتبط با امام(ره) است که توسط «به نشر» منتشر شده و با هدف آشنایی این نسل با پیر جماران انتخاب و توزیع می‌شود.

«انعکاس» هم از مجموعه برنامه‌های «خورشید جماران» است که با ضبط اختصاصی خاطرات و دیدگاه‌های اهالی شمیران در زمان ورود امام(ره) به محله جماران همراه است. 
نظر شما