پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
«انعکاس» عنوان برنامه تاریخ شفاهی جماران است که توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) و با مشارکت فرهنگ‌سرای ارسباران و «مرکز ترویج اندیشه و آثار امام خمینی(ره) شهرداری تهران» با حضور اهالی جماران و اشخاص غیرسیاسی و همسایگان امام(ره) ضبط و در قالب فیلم نیمه بلند و گزارش‌های کوتاه در فضای مجازی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ و هنر»، با توجه به اهمیت تاریخ شفاهی در محلات، این برنامه با هدف توسعه اخلاق شهروندی و تبیین سبک زندگی امام(ره) و نیز به منظور جمع‌آوری تاریخ و خاطرات بی‌پرده و بی حاشیه اهالی جماران از همسایگی با امام راحل با رویکرد تبیین زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت امام(ره) در بین شهروندان تولید و به صورت گزارش ویدئویی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

«انعکاس» در پلاتویی در فرهنگ‌سرای امام(ره) با حضور اهالی جماران تصویربرداری و تدوین می‌شود و به صورت فیلم بلند مستند، ویژه‌نامه مکتوب و کلیپ‌های کوتاه در فضای مجازی منتشر و به صورت یک بانک اطلاعاتی در آرشیو فرهنگ‌سرا نگهداری می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی جمارانی، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، عباس عرفاتی، حمید نقاشیان، سید محمد هاشمی، آیت‌الله یاقوتی، ابراهیم ایمانی، محمد تیموری، محمدتقی رضایی و شعبان رفاهی از جمله افرادی هستند که در انعکاس حضور خواهند داشت.

اولین محصول تولیدی این برنامه به مناسبت سالروز رحلت امام(ره) منتشر می‌شود و در ماه‌های آینده تا ایام دهه فجر ادامه خواهد داشت. 

برای مشاهده برنامه «انعکاس» و سایر برنامه‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) به مناسبت سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌توانید به صفحه این فرهنگ‌سرا در اینستاگرام به نشانی imam.farhangsara مراجعه کنید. 
نظر شما