جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کلیپ نمایش عروسکی «سلیمان نبی(ع) و ملکه سبا» با روایت خداپرستی بلقیس ملکه سبا و تصویر همزمان ساخت شخصیت‌های عروسکی داستان به همت فرهنگ‌سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «فرهنگ و هنر»، کلیپ نمایش عروسکی «سلیمان نبی(ع) و ملکه سبا» با روایت خداپرستی بلقیس ملکه سبا و تصویر همزمان ساخت شخصیت‌های عروسکی داستان به همت فرهنگ‌سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر شد. ساخت این کلیپ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش ساخت عروسک‌های نمایش، آشنایی با ساخت و تهیه کلیپ با موضوع داستان‌های قرآنی به مخاطبان، با بازنویسی داستان، فیلمبرداری، ساخت شخصیت‌های داستان با عروسک‌های خمیری، ساخت صحنه برای عروسک‌ها و جایگزینی و حرکت آنها در صحنه‌های مختلف به همراه فیلمبرداری آنها، طراحی و چاپ تصاویر زیبا برای پشت صحنه نمایش، روایت داستان مراحل تدوین مدت دو ماه به طول انجامید.

این کلیپ داستان «سلیمان نبی(ع) و ملکه سبا» را در روزگاران قدیم روایت می‌کند، زمانی که حضرت سلیمان هم پیامبر خدا و هم پادشاه بود. سلیمان نبی که زبان حیوانات را می‌دانست روزی سراغ هُدهُد را می‌گیرد، اما او به دوردست‌ها رفته بود. وقتی برگشت درباره سرزمین سبا به سلیمان نبی گفت: سبا سرزمینی زیبا با مردمان خوب و بلقیس ملکه آن است که در قصر زیبایی در آنجا زندگی می‌کند، اما آنها خداپرست نیستند و خورشید را ستایش می‌کنند. حضرت سلیمان در آن هنگام متن نامه‌ای را با نام بسم الله الرحمن الرحیم آماده و به هدهد می‌دهد تا نزد ملکه سبا ببرد. ملکه سبا با همراهانش به سوی سلیمان نبی راهی می‌شود و پس از دیدن تخت پادشاهی خود نزد او آن را به عنوان معجزه از سوی پیامبر خدا می‌پذیرد.

سعید رنجبریان مجری طرح، سید فرهاد عباسیان کارگردان و تدوینگر، مازیار رنجبر عروسک‌ساز، باران صالحی راوی، نسیبه قندهاری طراح و گرافیست، افشین مشایی برنامه‌ریز و مهدی عزتی پشتیبان طرح، دست‌اندرکاران و عوامل این کلیپ نمایشی هستند.

برای مشاهده کلیپ می‌توانید به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara مراجعه کنید. 

فرهنگ‌سرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع شده و شماره تلفن ۷۷۸۲۶۴۷۵ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.
نظر شما