پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره ادبی «کرونا آزمونی برای دنیا» را با آثاری در حوزه‌های گوناگون مانند شعر، طرح، دل‌نوشته و متن ادبی با موضوع جلوه‌های معنوی، حماسی و انسانی ملت ایران و تجربیات حسی شهروندان در دوره شیوع ویروس کرونا برگزار می‌کند.
 ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر از برگزاری جشنواره ادبی «کرونا آزمونی برای دنیا» با آثاری در حوزه‌های گوناگون مانند شعر، طرح، دل‌نوشته و متن ادبی با موضوع جلوه‌های معنوی، حماسی و انسانی ملت ایران و تجربیات حسی شهروندان در دوره شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: تجربه شیوع ویروس کرونا، جنبه‌هایی از روحیات معنوی و باورهای دینی، انسانیت، نوع‌دوستی و میهن‌دوستی ملت ایران را متبلور کرد که یادآور ایثار و ازخودگذشتگی‌های حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس بود.

وی در ادامه گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری از این تجربه به عنوان آزمونی برای ملت‌ها و دولت‌ها یاد کردند، برای هر یک از ما، این دوران تجربه و حسی تازه داشت که یقیناً از زبان هنرمندان، شاعران و ادیبان برای نسل فردا شنیدنی و جذاب خواهد بود. در این جشنواره تلاش داریم بازآفرینی هنرمندانه این تجربه را در قالب شعر، طرح، دل‌نوشته و متن ادبی ثبت کنیم.

کرد در ادامه افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۴ تیر ماه خواهد بود. همچنین همزمان با دهه ولایت و در قالب برنامه‌های از قربان تا غدیر، از صاحبان آثار برتر و برگزیدگان تقدیر خواهد شد. ده‌ها جایزه ۵ میلیون ریالی برای آثار برگزیده و ده‌ها جایزه ۲ میلیون ریالی برای آثار راه‌یافته به بخش مسابقه در نظر گرفته شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره «کرونا آزمونی برای دنیا» به نشانی corona.azmon.donya@gmail.com ارسال کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس بگیرند. 

نظر شما