سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
سازمان فضایی ایران ۳ ایده برتر در حوزه موقعیت یابی و ناوبری فضایی را در رویداد «دات راینکس» معرفی کرد.
در روز پایانی رویداد ایده شو «دات راینکس» سه ایده برتر در حوزه ناوبری فضایی از سوی سازمان فضایی ایران معرفی شدند.

ایده‌شو «دات راینکس» با ایجاد بستر برای ایده‌پردازی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، از آذرماه سال گذشته با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران، وزارت راه و شهرسازی و سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی کلید خورد تا ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای بیان ایده‌های نوآورانه در حوزه ناوبری و موقعیت یابی فضایی، بتواند گامی اجرایی در راستای کمک به حل نیازهای کشور در این حوزه بردارد.

محورهای اصلی این رویداد شامل «سامانه‌های موقعیت‌یابی»، «زیرساخت و تجهیزات»، «نرم‌افزار و ارزش افزوده» و «سیستم‌های مکمل و ترکیبی» بود.

در این رویداد که از روز شنبه ۱۰ خرداد آغاز شد، تیم‌های شرکت‌کننده به مدت ۱۰ دقیقه ایده‌های خود را تشریح و پاسخگوی سوالات هیئت داوران بودند. پس از ۳ برگزاری، ۳ ایده برتر در روز پایانی این رویداد معرفی شدند.

رتبه اول به ایده «سامانه مدیریت ناوگان کارینگ» که توسط امیر زارعی ارائه شد، رتبه دوم به ایده «بهینه‌سازی ناوگان توزیع شده» که توسط سید محمدجواد رفیعی طباطبایی ارائه شد و رتبه سوم به ایده «پهپاد انتقال‌دهنده محصولات بیولوژیک و فرآورده‌های خونی» که از سوی پویا کرمی ارائه شد، تعلق گرفت.

نظر شما