سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
آیین اختتامیه هشتمین دوره «مدرسه انقلاب» و دومین دوره باشگاه «نوجوان+» روز دوشنبه ۱۲ خردادماه به همت فرهنگ‌سرای امید با رعایت نکات بهداشتی در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین اختتامیه هشتمین دوره «مدرسه انقلاب» و دومین دوره باشگاه «نوجوان+» روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه به همت فرهنگ‌سرای امید با رعایت نکات بهداشتی در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار و برنامه به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد. 

این مراسم توسط فرهنگ‌سرای امید با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهر تهران برگزار شد و سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، محمدعلی صمیمی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران، مرضیه خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید و جمعی از مدیران و معاونان پرورشی مدارس شهر تهران و دانش آموزان برگزیده برگزار شد.

در ابتدای مراسم حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: هشت سالی است که برنامه اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در دهه فجر «مدرسه انقلاب» با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود. در مدرسه انقلاب مهم‌ترین اتفاق این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایتگری انقلاب می‌کنند. 

تاریخی با بیان اینکه نسل کنونی علاقه‌مند و پشتیبان انقلاب است، تصریح کرد: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه، نمایشگاه‌های مدرسه‌ای است که با موضوع گام دوم انقلاب و در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار شد.

محمدعلی صمیمی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران نیز در ادامه مراسم گفت: امسال محتوای نمایشگاه با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب بر اساس این بیانیه برنامه‌ریزی شده است و از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به تقویت روحیه انقلابی، افزایش انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب اشاره کرد. ماهیت مدرسه انقلاب، فضای انقلابی مدارس را نشان می‌دهد و دانش آموزان به همکلاسی‌ها ارزش‌ها و برکات انقلاب اسلامی را یادآوری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش‌آموزان کشور، هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کرده و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب، متن بیانیه گام دوم انقلاب است.

فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت صورت گرفته بین سازمان فرهنگی هنری و اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران، فعالیت‌هایی از این دست را در سطح شهر تهران از برکات انقلاب اسلامی دانست و برای همه دست‌اندرکاران آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

مرضیه خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید به عنوان آخرین سخنران مراسم ضمن ابراز خرسندی از توجه و مشارکت مدارس منتخب و دانش آموزان از برنامه‌های مصوب ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در ویژه‌برنامه «مدرسه انقلاب»، فرهنگ‌سرای امید با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان به دلیل اهمیت خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان کشور، هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کرد و محور اصلی محتوای نمایشگاه مدرسه انقلاب، متن بیانیه گام دوم انقلاب بود. هشتمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب صرفاً در بخش نمایشگاهی و با تکیه بر عنصر روایت برگزار شد. این برنامه در چهار بخش نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، قرارگاهی، مطالعاتی- تحقیقی و بخش روایت در مدارس منتخب مناطق ۲۲ گانه برگزار شد. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ درباره پویش «نوجوان+» نیز عنوان کرد: این پویش در راستای نهادینه کردن موضوعات طرح‌شده در کارگاه‌های آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی طراحی و اجرا شد. این کارگاه‌ها به صورت غیرمستقیم و با عنوان نوجوان موفق برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد. در انتهای کارگاه، نوجوانان به شرکت در این  پویش (من یک نوجوان پلاسی هستم) دعوت شدند و برای شرکت در این پویش دانش آموزان می‌بایست یک ویدئوی حداکثر یک دقیقه‌ای از خود با عبارت (من یک نوجوان پلاسی هستم و می‌خواهم برای  آینده کشورم....، من آینده کشورم را می‌سازم.) برای صفحه مجازی نوجوان+ در اینستاگرام و یا دبیرخانه اجرایی  ارسال می‌کردند. 

این دو برنامه در سطح کشوری و استانی و با استقبال چشمگیر مدارس و دانش‌آموزان برگزار شد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری اختتامیه این دو برنامه در سال ۹۸ لغو و به سال ۹۹ موکول شد و با ادامه روند شیوع بیماری کرونا اختتامیه این دو برنامه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد که علاقه‌مندان از طریق سایت www.naslepanjom.ir  و یا صفحه اینستاگرام نوجوان پلاس به نشانی Noujavan.plass@ در این مراسم شرکت کردند. در پایان مراسم به ۲۱۰ دانش‌آموز از ۱۵ مدرسه منتخب شهر تهران جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
نظر شما