جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
نشر داستان ۸ رمان و مجموعه‌داستان جدید از نویسندگان جوان ایرانی را منتشر و راهی بازار نشر کرد.
نشر داستان به‌تازگی ۸ کتاب رمان و مجموعه‌داستان از نویسندگان ایرانی منتشر و راهی بازار نشر کرده که از این‌تعداد، ۴ کتاب رمان و ۴ کتاب، مجموعه‌داستان هستند.

یکی از این‌کتاب‌ها، رمان «به گواه یک رویا در قاب پنجره» نوشته محسن سعیدالسادات است. این‌کتاب، اولین رمان سعیدالسادات است که پیش از این، از وی، چند مجموعه‌شعر و یک‌مجموعه‌داستان منتشر شده است. نویسنده در این‌اثر علاوه بر فضا و زبان شاعرانه، فرم متفاوتی را هم برای روایت داستان خود انتخاب کرده تا بتواند جذابیت داستان را برای هر نوع مخاطبی با هر نوع سلیقه‌ای حفظ کند. رمان مذکور، در ۳ فصل نوشته شده، اما نویسنده روایت خود را از فصل دوم آغاز کرده است.

ابتدای کتاب، فصل دوم آن است که زاویه دید سوم شخص و روایتی تو در تو دارد. بعد فصل اول که زاویه دید اول شخص و روایتی سر راست دارد و سپس، فصل سوم می‌آید. اما به‌گفته ناشر اثر، اگر کسی علاقه‌مند به خواندن رمان‌های کلاسیک باشد، می‌تواند ابتدا فصل اول را بخواند، بعد فصل دوم را، تا سریع تر در فضای داستان قرار بگیرد و بتواند آن را به‌صورت خطی دنبال کند و در نهایت به فصل سوم برسد.

این‌کتاب با ۱۴۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

رمان دیگری که نشر داستان به‌تازگی چاپ کرده، «رد پای باران» نوشته حیات عارف نویسنده اهل اشنویه است.این‌کتاب هم، اولین‌رمان نگارنده‌اش است که موضوعش، چالش زنی با بیماری و اطرافیان خود است.

این‌کتاب با ۱۸۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه شده است.

«ارکیان» عنوان سومین رمان جدید این‌ناشر است که به‌قلم طاهره کمال نوشته شده و مانند دو کتاب پیشین، اولین‌رمان نویسنده‌اش محسوب می‌شود.

داستان این‌رمان هم درباره یک عشق است و در ۳۳ فصل روایت می‌شود. روایت این‌داستان توسط دو شخصیت انجام می‌شود.

این‌کتاب هم با ۶۲۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

چهارمین رمان جدید نشر داستان، یک‌رمان نوجوان با عنوان «خر، سلطان جنگل» ‌است که هما درودیان راد آن را نوشته و دومین رمان نویسنده‌اش محسوب می‌شود.

درودیان، پیش از این‌، مجموعه‌داستان نوجوان «درخت جنون» را توسط همین‌ناشر به چاپ رسانده و در کتاب جدید خود، داستان یک خر را روایت کرده که از دست صاحب خود به جنگل فرار می‌کند و...

این‌کتاب با ۶۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

یکی از مجموعه‌داستان‌هایی که نشر داستان به‌تازگی چاپ کرده، «مقتل سنجر بیک» نوشته ایمان مسگرزاده است. این‌کتاب اولین‌مجموعه‌داستان این‌سینماگر جوان خوزستانی است که ۵ داستان کوتاه را شامل می‌شود و هرکدام از داستان‌ها از زاویه‌ای متفاوت، درباره حادثه قتل سنجر بیک اطلاعاتی می‌دهند.

عناوین داستان‌های این‌کتاب، به‌ترتیب عبارت‌اند از: مقتل بیک سنجر، مرشد ولی، مادیان و مش یعقوب، حصیرآبادی‌ها و یک نفر دیگر، آسمان آن روزهای اسی.

این‌مجموعه‌داستان با ۹۲ صفحه، ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

دومین مجموعه‌داستان جدید این‌ناشر، «تامارا» نوشته مریم کتابفروش بدری است که اولین مجموعه‌داستان نویسنده‌اش محسوب می‌شود. این‌مجموعه‌داستان، ۱۱ داستان کوتاه را از این‌داستان‌نویس تبریزی شامل می‌شود که در آن‌ها، روابط آدم‌ها در جامعه و مضامینی مثل مرگ و زندگی، عشق و …مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

عناوین داستان‌های این‌کتاب به‌ترتیب عبارت است از: تامارا، کاور، هیاهوی خاک، دیتا، اسب دریایی، احمدآباد یا همت آباد، دوشیزه سارا، نه ماه بعد از رفتن تو، کافه کتاب، خواب سفید، بارماقسیز.

این‌کتاب با ۹۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

«چارلی و بانو» نوشته قباد حیدر هم دیگر مجموعه‌داستان جدید نشر داستان است که پیش از این، چند مجموعه‌شعر و مجموعه‌داستان منتشر کرده است.

این‌کتاب ۲۹ داستان کوتاه و داستانک دارد که نویسنده در آنها به مضامین اجتماعی مثل جنگ و عشق و مرگ و....پرداخته است. برخی داستان‌ها هم دارای نگاه طنز آمیز به زندگی هستند. چشمان بی‌پلک، زندگی عمودی، چارلی و بانو، من یک فروشنده‌ام، آدم‌های خیابانی، امروز دهم جوز، مسافر ابدی و.... عناوین برخی از داستان‌های این‌کتاب هستند.

این‌کتاب هم با ۹۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

چهارمین مجموعه‌داستان چاپ‌شده توسط این‌ناشر هم «سوپرک چه» است. این‌کتاب هم اولین مجموعه‌داستان نگارنده‌اش زهرا مینویی است که پیش‌تر به کار نمایشنامه‌نویسی مشغول بوده و تعدادی از متون نمایشی او در جشنواره‌هایی مثل جشنواره تئاتر الف اجرا شده‌اند.

مینویی در این‌مجموعه‌داستان که ۴ داستان کوتاه را در بر می‌گیرد، به زندگی و روابط آدم‌ها در جنوب پرداخته و تلاش کرده با بومی‌گرایی و استفاده از لحن و گویش مردمان این‌خطه کشور در فضای داستان‌های خود را بسازد.

سوپرک‌چه، شارکول، زنگلاچو، سوزی عناوین داستان‌های این‌کتاب هستند.

این‌کتاب هم با ۵۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.

نظر شما