پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
به همت کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی
کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در پوستر «همراهان انقلاب» به معرفی حمید حسام یکی از نویسندگان انقلاب اسلامی پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در پوستر «همراهان انقلاب» به معرفی حمید حسام یکی از نویسندگان انقلاب اسلامی پرداخت. در این پوستر به ارائه اطلاعاتی درباره این نویسنده که در سال ۱۳۹۶ از سوی حوزه هنری به عنوان چهره انقلاب در عرصه نویسندگی معرفی و تجلیل شده، پرداخته شده است.

در بخشی از متن این پست از قول گلعلی بابایی نقل شده است: تقریظ‌هایی که مقام معظم رهبری بر کتاب‌های حمید حسام نوشتند، نشانگر آن است که این نویسنده به درستی کارش را انجام می‌دهد. حسام در سبک زندگی و نگارش برای من الگو است و من این موضوع را زمانی که با وی در سفر بودم متوجه شدم. رنگ‌آمیزی هنرمندانه خاطرات که حسام انجام می‌دهد باعث جذابیت داستان می‌شود.
 
در معرفی این نویسنده ادبیات انقلاب و در بخش دیگری از برنامه «همراهان انقلاب» آمده است: حسام در سال ۱۳۴۰ در همدان متولد شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه‌های نبرد سپری کرد و همین مسئله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد.

حمید حسام با کتاب «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» که نوعی خاطره نگاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبی معرفی شد. به دنبال آن داستان بلند «راز نگین سرخ» را در سال ۷۸ به دست چاپ سپرد. مجموعه داستان‌های کوتاه «دهلیز و انتظار» مدتی پس از انتشار به قلم اسماعیل اریب به انگلیسی ترجمه و منتشر شده است. او به تازگی کتاب «مسیح رزم» را در ژانر خاطره نگاری منتشر کرده است. 

برای مشاهده پوسترهای «همراهان انقلاب» و سایر برنامه‌های فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی می‌توانید به صفحه فرهنگ‌سرا در اینستاگرام به نشانی f.enghelab  مراجعه کنید. این برنامه‌ها در پیام‌رسان داخلی «بله» به نشانی f_enghelab  نیز ارائه می‌شود. 
نظر شما